اظهارنظر کمالوندی در مورد اخراج بازرسان آژانس

خانه ملت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مورد اخراج بارزسان در صورت عدم لغو تحریم‌ها تصریح کرد: در موعد مقرر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست.

بهروز کمالوندی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: در شرایط فعلی کار‌ها به نحوی پیش می‌رود که سازمان انرژی اتمی به طور صد در صد خواسته‌های قانونی را به لحاظ فنی اجرا می‌کند.

کمالوندی با اشاره به اظهارات مرتبط با خروج بازرسان آژانس پس از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: بر اساس این قانون اگر تحریم‌ها لغو نشود در موعد مقرر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. در واقع ما در سطوح مختلف بازرسی داریم که یکی از آن‌ها بازرسی پادمانی و دیگری طبق پروتکل الحاقی است و در صورت توقف اجرای پروتکل الحاقی بازرسی‌های مربوط به پروتکل قطع می‌شود.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: سازمان بر اساس قانون غنی سازی 20 درصد را اجرا کرده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی هم رسیده و نصب سانتریفیوژ ir2m هم آغاز شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان