این مدل رفتارها یک پیام روشن دارد و آن هم این است که برای مدیران باشگاهها هم دربی با سایر بازیها فرق میکند. در سطح اول فوتبال جهان هرگز دیده نمیشود برای یک مسابقه عادی باشگاهی که در تقویم معمولی لیگ برگزار میشود، خبری از پاداش یا رونمایی از پیراهن خاص باشد. در ایران اما این رفتار وجود دارد و بر حساسیت کاذب مسابقه میافزاید. قبلا باشگاهها سعی داشتند استرس بالا و نامتعارف دربی را گردن رسانهها بیندازند، اما امروز این رفتارها نشان میدهد خود آنها هم باور دارند که حکایت رودررویی با حریف دیرینه با سایر مسابقات متفاوت است. وقتی حتی الکلاسیکو هم پاداش ویژه و پیراهن مخصوص ندارد، ما در ایران برای دربی این کارهای فوقبرنامه را انجام میدهیم و بعد متعجبیم که چرا هواداران کمسال در فضای مجازی با هم درگیر میشوند!