پژمان‌فر: گازوئیل نیروگاه‌ها از مازوت بدتر است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از نشست بررسی علل آلودگی هوا که در این کمیسیون و با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس، برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون دو گزارش در مجالس هفتم و دهم درباره اشکالات هوای پاک و علل آلودگی هوا تهیه شده است.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد دامنه آلودگی هوای کلانشهرها از مرکز کلانشهرها در حال عبور و به شهرهای اطراف رسیده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه نظارت بر آلودگی هوا و مسئولیت در قبال تنفس شهروندان متولی‌های خاص دارد، گفت: به نظرم سازمان برنامه و بودجه وظیفه بسیار مهمی در این زمینه دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: روزی یک سرباز در میدان جنگ بود و تیر نمی‌زد، فردی از کنارش رد شد و گفت چرا تیر نمی‌زنی، گفت به هزار و یک دلیل، از او خواسته شد که یک دلیل را عنوان کند، او گفت یک دلیل من آن هست که فشنگ ندارم، به نظرم سازمان برنامه و بودجه چنین وظیفه‌ای دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به گفت‌و‌گوی خودش با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: آقای نوبخت می‌گوید وزارتخانه‌ها به تنها چیزی که توجه نمی‌کنند، برنامه‌ها و تکلیف‌شان است؛ یعنی اولین چیزی که ادارات و سازمان‌های مختلف در بودجه مشخص می‌کنند، دستمزد خودشان، کارکنان‌شان و هزینه‌هایشان است.

وی اضافه کرد: در واقع سازمان‌ها هیچ مسئولیتی در قبال ارائه برنامه‌های مشخص به سازمان برنامه و بودجه و گرفتن اعتبار مشخص از این سازمان‌ها احساس نمی‌کنند. مشکل دیگر ما آن است که سازمان‌ها بابت تکالیف و وظایف‌شان از سازمان برنامه و بودجه درخواست بودجه نمی‌کنند و اولین چشم‌انداز آن‌ها به بودجه دستمزد کارکنان و هزینه‌هایشان است.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس در پایان خاطرنشان کرد:گزارش‌های ما نشان می‌دهد بعضی نیروگاه‌ها از گازوئیلی استفاده می‌کنند که از مازوت بدتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان