واکنش خطیب‌زاده به توئیت‌های امروز مایک پامپئو

خبرگزاری فارس: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در واکنش به توئیت‌های امروز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، آن را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری خواند.

وی در این خصوص عنوان کرد: به تعبیر زیبای شهید بهشتی، آقای پامپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت تهران در رشته‌ توئیت‌هایی با انتقاد از ایران نوشت: یافتن فردی حتی میانه رو در ایران که مایل به عادی سازی روابط با آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی دیگر نوشت: کارشناسان سیاست خارجی آمریکا مدام در پی افرادی میانه‌رو در داخل ایران هستند که در پی عادی سازی روابط با آمریکا باشد، اما واقعیت این است که یافتن چنین فردی بسیار دشوار است.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های پی در پی علیه ایران و ذکر تحریم بیش از یک هزار و 500 شخص و نهاد ایرانی مدعی شد ایران نتوانسته در برنامه موشکی و هسته‌ای خود سرمایه گذاری کند.

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگر خود نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تشخیص داد که رژیم ایران متشکل از افرادی با دیدگاه‌های مذهبی است که از سال 1979 میلادی (1357) به این سو شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. در ایران افرادی هستند که تقریبا هر روز آمریکا و اسرائیل را تهدید می‌کنند.

گفتنی است مایک پامپئو همچنین ادعاهایی بی اساس علیه ایران در خصوص ارتباط با القاعده مطرح کرد که هم با واکنش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و هم سخنگوی دستگاه دیپلماسی روبرو شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان