ادموند اختر در گفت و گو با مشرق:

برد دربی مجموعه استقلال را نجات می‌دهد/صدرنشینی دلیل برد حتمی استقلال نیست

پیشکسوت استقلال گفت: بازی های استقلال و پرسپولیس همیشه با مسابقات دیگر لیگ تفاوت دارد. اصلا ربطی به جایگاه صدر و ته جدولی دو تیم ندارد و هر چه هست روحیه و تمرکز بازیکنان است.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه دربی 94 پایتخت بسیاری بر این اعتقادند که با توجه به صدرنشینی استقلال این تیم بخت بیشتری برای برد دارد و برعکس پرسپولیس به دلیل عقب ماندن در امتیاز گیری از بخت کمتری برای برد برخوردار است ولی یکی از پیشکسوتان استقلال برعکس این اعتقاد را داشت.

ادموند اختر در گفت و گو با مشرق، درباره دربی پیش رو صحبت کرد. وی که سابقه گلزنی به پرسپولیس در دربی را دارد درباره این بازی و حساسیت های ویژه اش سخن گفت و معتقد بود نتیجه پیروزی در این دیدار فواید بسیاری برای باشگاه استقلال به همراه دارد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* اوضاع استقلال برای ورود به دربی را چطور ارزیابی می کنید؟

- استقلال در سالهای اخیر هرگز جایگاهی که تا اینجای فصل در جدول دارد را نداشت. این در حالی است که محمود فکری برخلاف مربیان فصول پیشین استقلال خیلی دیر به تیم اضافه شد و البته تیمش را هم خودش نبست. چه بسا اگر می خواست یارگیری کند شاید نیمی از این نفرات را هم به خدمت نمی گرفت. البته این به معنی بدی بازیکنان تازه وارد استقلال نیست ولی قطعا بر حسب سیاستگذاری های او نبوده است.

* دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

- بازی های استقلال و پرسپولیس همیشه با مسابقات دیگر لیگ تفاوت دارد. اصلا ربطی به جایگاه صدر و ته جدولی دو تیم ندارد و هر چه هست روحیه و تمرکز بازیکنان است. یک زمانی بود که ما تیم فوق العاده ای داشتیم و همه می گفتند ما راحت پرسپولیس را می بریم ولی در طول بازی گل خوردیم و به سختی توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم. یک روزی هم بود که همه می گفتند استقلال راحت 4، 5 گل از پرسپولیس می خورد ولی ما رفتیم و برنده شدیم. نتیجه این بازی به مدیریت کادر فنی ربط دارد. دربی بازی حوادث و اتفاقات است و هر تیمی از موقعیت هایش بهتر استفاده کند برنده است.

* تأثیر نتیجه دربی روی ادامه راه چیست؟

- این بازی روی همه چیز تیم و باشگاه تأثیر می گذارد. من آرزو می کنم که استقلال در دربی برنده شود چون برد در این بازی خیلی از فشارها را از روی کادر فنی و تیم برمی دارد و حتی مدیریت باشگاه هم راحت تر کارش را پیش می برد. کلا وضعیت همه را عوض می کند.

* خط حمله استقلال با گلزنی در دیدار با آلومینیوم وضعیت بهتری پیدا کرد؟

- هر سه بازیکن استقلال تأثیرگذار ولی شاید مهمترین توجه کادر فنی روی دیاباته بود که فصل قبل بار اصلی خط حمله را به دوش کشید ولی در نبودش به علت مصدومیت های مداوم حالا خط حمله استقلال تاحدی ضعیف عمل کرد. با این همه هنوز هم بعید می دانم فکری از دیاباته در دربی استفاده کند ولی در مجموع باید این را بدانیم که غیبت 9 هفته ای دیاباته در ترکیب اصلی او را از شرایط بازی دور نگه داشته است.

* اهمیت پیروزی در دربی چقدر است؟

- نتیجه این دربی بیش از همه برای هواداران اهمیت دارد. شاید آنقدری که هواداران به نتیجه این بازی دلخوش هستند بازیکنان تیم 10 درصدش را هم اهمیت ندهند. چون هوادار تا شش ماه با نتیجه این دیدار زندگی می کند چه برد و چه باخت پس بهتر است که برای برد بجنگند. باید ذهن و روحیه هوادار را با برد در دربی تا شش ماه بیمه کنند.

* وضعیت رشید مظاهری و خط دفاع استقلال چطور است؟

- اگر موفقیتی برای رشید مظاهری ایجاد شده به خاطر موفقیت تیمی بوده است. شک نداشته باشید که مدافعان هم در این زمینه خیلی کمک حال او بوده اند. امیدوارم دربی روز خوب مظاهری باشد و نتیجه به پیروزی استقلال بینجامد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان