لذت تهیه ترشی لوبیا سبز در منزل را از دست ندهید

ترشی لوبیا سبز از انواع ترشی های خوشمزه و خوش طعم است که در این آموزش شما را با طرز تهیه ترشی لوبیا سبز در منزل آشنا می کنیم شما می توانید ترشی متفاوت و بی نظیری را برای افراد خانواده خود تهیه کنید.

لذت تهیه ترشی لوبیا سبز در منزل را از دست ندهید

ترشی ها را می توانید با انواع خوراکی ها و میوه ها تهیه کنید که ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی ها با طعم متفاوت است. در روش درست کردن ترشی لوبیا سبز می توانید از سرکه انگور و گوجه فرنگی و سیر و فلفل قرمز و فلفل سبز و نمک و رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

ترشی ها انواع مختلفی دارند و بهتر است هر کدبانویی با روش تهیه چند نوع ترشی آشنا باشد. ترشی بامیه و ترشی انبه و ترشی لوبیا سبز جزء ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این نوع ترشی ها را به همراه انواع پلو و گوشت میل کنید.

ترشی لوبیا سبز با طعم بی نظیر

مواد لازم

گوجه فرنگی رنده شده : 1 کیلو
لوبیا سبز خرد شده : 1 کیلو
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
سرکه قرمز : به میزان لازم
سیر خرد شده : به میزان لازم
فلفل سبز و فلفل قرمز : به میزان لازم
رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز

ابتدا لوبیا سبز های خرد شده را به همراه گوجه فرنگی رنده شده در درون قابلمه مناسبی بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آب گوجه فرنگی ها به خوبی جذب شود و لوبیا سبز ها پخته شوند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز و فلفل سبز خرد شده را به همراه سیر و نمک و فلفل به ترشی اضافه کنید.

در مرحله آخر بعد از سرد شدن ترشی آن را در درون بطری های شیشه ای بریزید و سپس روی همه مواد درون شیشه را با کمک سرکه انگور بپوشانید و درب بطری را محکم ببندید و بطری ترشی را در جایی خشک و خنک به مدت 1 هفته قرار دهید تا ترشی آماده سرو شود.

 طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه فرنگی  روش تهیه ترشی لوبیا سبز

دستور تهیه ترشی لوبیا سبز به روشی دیگر

با شروع فصل پاییز بازار درست کردن انواع ترشی ها همچون ترشی کلم قرمز، ترشی مخلوط و … نیز داغ می شود، حال می توان ترشی های گوناگون را با مواد غذایی مختلفی تهیه کرد، از این رو برای یادگیری روش دیگری از آموزش تهیه ترشی لوبیا سبز تا پایان این بخش همراه ما شوید.

مواد لازم

  • لوبیا سبز خرد شده/ 500 گرم
  • هویج بزرگ و خرد شده/ 2 عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی/ از هر کدام یک عدد
  • سیر/ 20 حبه (50 گرم)
  • سبزی معطر (نعناع و ریحان) خرد شده/ 100 گرم
  • گل کلم ریز خرد شده/ 200 تا 250 گرم
  • نمک/ 2 قاشق چای خوری
  • ادویه ترشی (گیشنیز، زیره سبز، گلپر) آسیاب شده/ 2 قاشق چای خوری
  • فلفل تند/ 4 عدد
  • سرکه انگور سفید/ به میزان لازم

دستور تهیه ترشی لوبیا سبز

روش تهیه ترشی لوبیا سبز

در ابتدا قابلمه ای را پر آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس یک قاشق سوپ خوری نمک به آن اضافه کنید و بعد لوبیاهای شسته و خرد شده را در داخل قابلمه آب جوش بریزید، اجازه دهید 5 دقیقه بمانند و بعد از پخت آنها را آبکش کرده و فورا داخل آب سرد بریزید، سپس دوباره لوبیاها را آبکش کنید و روی دستمال تمیزی پهن کنید تا به طور کامل آب آنها گرفته شود.

در مرحله بعدی, هویج، گل کلم و فلفل دلمه ای های رنگی را خرد کرده و بعد از شست و شو و آبکش روی پارچه تمیزی پهن کنید، سبزی های معطر را نیز بعد از پاک کردن و شستن مانند سبزیجات قبلی آب آنها را بگیرید، زیرا در صورت داشتن آب اضافی، ترشی کپک خواهد زد، حبه های سیر را نیز می توانید به صورت درسته در تهیه ترشی استفاده کنید یا آنها را بعد از خرد کردن در غذاساز و یا رنده کردن به مواد ترشی اضافه کنید.

اکنون در داخل یک ظرف بزرگ همه سبزیجات، نمک و ادویه ترشی و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید، توجه داشته باشید که مقدار سرکه باید به اندازه ای باشد که روی سبزیجات را بپوشاند، فلفل ها را نیز به صورت درسته افزوده و بعد ترشی را داخل ظروف شیشه ای تمیز و خشک بریزید، سپس ترشی ها را در جای خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید، بعد از حدود 15 روز ترشی شما آماده شده و می توانید در کنار غذاهایتان نوش جان کنید.

روش تهیه ترشی لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز جزء ترشی های با مزه تند است و اگر شما می خواهید ترشی خوشمزه تری داشته باشید بهتر است در هنگام طرز تهیه ترشی لوبیا سبز به این ترشی میزان فلفل و سیر بیشتری را اضافه کنید. اگر تمایل دارید با روش تهیه ترشی های مختلف آشنا شوید می توانید به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان