واریز یارانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتومانی ویژه اقشار کم درآمد

خبرگزاری ایسنا: همزمان با ساعت 24، بیست و هفتم دی ماه پرداخت نقدی دیگری به حساب بخشی از خانوار‌های ایرانی انجام شد، پرداختی که بنا بر تصمیم مجلس و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و پیش بینی شده که طی چهار ماه انجام شود.

بر این اساس به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هر نفر 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

اما سایر افردا با دارا بودن شرایط تعریف شده در ماه 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و همچنین افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

تعداد دریافت کنندگان این نوع از کمک معیشتی از زمان پرداخت اعلام نشده است، ولی چندی پیش که رئیس جمهور از تصمیم برای حمایت از اقشار کم در آمد به منظور پوشش هزینه خانوار‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های آن خبر داد گفته بود که این کمک برای جمعیت 30 میلیون نفری و برای هر نفر 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر در ماه حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و از بین آن‌ها حدود 60 میلیون نفر کمک معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی از محل مابه التفاوت قیمت بنزین دریافت می‌کنند، از بین این گروه نیز تعدادی مشمول دریافت کمک 100 تا 120 هزار تومانی شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان