بازگشت رنو ۵ با موتور الکتریکی

ظاهر رنو ۵ جدید کار ژیل ویدال، مدیر جدید طراحی رنو است که به تازگی از پژو به رنو آمده است. او می‌گوید که رنو ۵ را با نگاهی کاملا مدرن طراحی کرده و هدفش یادآوری خاطرات گذشته و ترکیب آن با فن‌آوری روز بوده است.

بازگشت رنو 5 با موتور الکتریکی

رنو با نمایش یک کانسپت از تولید ماشین الکتریکی خبر داد که با الهام از مدل کلاسیک رنو 5 طراحی شده است. به گفته کارخانه فرانسوی، این ماشین نماد تحول شرکت در پنج سال آینده خواهد بود.

ظاهر رنو 5 جدید کار ژیل ویدال، مدیر جدید طراحی رنو است که به تازگی از پژو به رنو آمده است. او می‌گوید که رنو 5 را با نگاهی کاملا مدرن طراحی کرده و هدفش یادآوری خاطرات گذشته و ترکیب آن با فن‌آوری روز بوده است.

رنو 5 الکتریکی تا سال 2025 به بازار خواهد آمد

رنو 5 یکی از نماد‌های صنعت خودرو در دهه هفتاد میلادی است. این ماشین در سال 1972 به بازار عرضه شد و ده سال پرفروش‌ترین خودرو فرانسه بود. رنو 5 الکتریکی در نگاه اول، این ماشین کلاسیک را به یاد می‌آورد. خطوط اصلی ماشین و چراغ‌های آن برداشتی مدرن از همان خودرویی است که پنجاه سال پیش ساخته شد.

رونمایی رنو 5 الکتریکی، بخشی از برنامه‌ای بود که رنو در آن استراتژی جدیدش را اعلام کرد. این کارخانه که در دو سال گذشته زیان‌ده بوده، می‌خواهد در پنج سال آینده شیوه کار خود را تغییر دهد.

کانسپت رنو 5 شباهت زیادی به مدل کلاسیک دهه هفتاد میلادی دارد

لوکا دی مئو، مدیر جدید کارخانه این برنامه را “رنوولوشن” نامیده که ترکیبی از نام رنو و کلمه انگلیسی “روولوشن” به معنی انقلاب است. در این برنامه، رنو به جای افزایش سهمش از بازار بر سودآوری تمرکز خواهد کرد. کارخانه همچنین ظرفیت تولیدش را کاهش داده و با همکاری بیشتر با شریکش، نیسان هزینه‌های تولید را به شدت کاهش خواهد داد.

گروه خودروسازی رنو که کارخانه‌های داچیا، لادا و آلپین را در زیرمجموعه خود دارد، بعد از چند دهه در سال 2018 ضرر کرد و پارسال مجبور شد به خاطر بحران کرونا پنج میلیارد یورو (شش میلیارد دلار) از دولت وام بگیرد.

رنو 5 بین سال‌های 1973 تا 1983 پرفروش‌ترین ماشین فرانسه بود

رنو پارسال برنامه‌ای برای کاهش دو میلیارد یورویی (دو میلیارد و 400 میلیون دلار) در هزینه‌هایش آغاز کرد که در بخشی از آن پانزده هزار کارمند اخراج می‌شوند. لوکا دی مئو هفته گذشته اعلام کرد این کاهش هزینه‌ها را تا سال 2025 پنجاه درصد افزایش داده و به سه میلیارد یورو خواهد رساند.

در برنامه جدید گروه رنو قرار است در پنج سال آینده 19 مدل جدید به بازار عرضه شود. همچنین تقسیم وظایف کارخانه‌های زیرمجموعه گروه تغییر خواهد کرد تا مدل‌های آنها با یکدیگر رقابت نکنند.

با ترتیب جدید، داچیا و لادا ماشین‌های کوچک ارزان خواهند ساخت، رنو بر ساخت ماشین‌های بزرگ‌تر و پرسود‌تر تمرکز می‌کند و آلپین به خودروسازی الکتریکی بدل خواهد شد که ماشین‌های لوکس اسپرت می‌سازد. آلپین برای ساخت مدل‌هایش قرار است با شرکت لوتوس همکاری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر