ظریف: به دنبال تنش در منطقه و دنیا نیستیم

خبرگزاری فارس: محمد جواد ظریف‌وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه امروز (دوشنبه 29 دی) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران گفت: من در چند روز آینده طی سفری به منطقه با مقامات کشورها دیدار داشته و پس از آن به روسیه سفر می‌کنم.

وی افزود: از طرفی موضوع دیپلماسی اقتصادی نیز یکی از اولویت‌های وزارت خارجه محسوب شده و بحث اعزام رایزن بازرگانی را همواره پیگیری می‌کنیم و مسئولیت این موضوع همان طور که اعلام کردم با وزارت صمت است و ما هم هرگونه همکاری که دوستان ما در این وزارتخانه نیاز داشته باشند، انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه تصریح کرد: امروز به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص روابط اقتصادی با همسایگان، پیگیری شهادت سردار سلیمانی، پیگیری شهادت دکتر فخری زاده، بحث اجرای مصوبه مجلس در خصوص برجام و چند موضوع دیگر در کمیسیون امنیت حضور پیدا کردیم و بحث های خوبی مطرح شد.همچنین در خصوص برنامه آینده وزارت امور خارجه نیز گزارشی را خدمت نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ارائه کردیم.

ظریف اظهار داشت: وزارتخانه صرف نظر از تحلیل خود، قانون کشور را رعایت کرده و اجرا خواهد کرد و ما معتقدیم مبنای دموکراسی عمل به قانون و مصوبه مجلس است و دولت نیز همین اعتقاد را دارد. در خصوص شهادت سردار سلیمانی اقدامات مهم و خوبی انجام شده و پیگیری‌های حقوقی نیز در داخل ایران و در داخل عراق صورت گرفته و گزارشی در این خصوص در کمیسیون امنیت ارائه شد.

وی گفت: در خصوص بحران قره باغ و حمایت ایران از تمامیت ارضی آذربایجان و بحث مخالفت ما با حمله به مناطق مسکونی در گنجه که میراث تاریخی است نیز در جلسه امروز کمیسیون، خدمت همکاران عزیز مطرح و در خصوص این سوالات بحث شد.

وزیر خارجه درباره اقدامات تنش‌زای ترامپ در روزهای پایان ریاست جمهوری خود خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در این‌باره روشن است، ما به هیچ وجه به دنبال تنش در منطقه و دنیا نیستیم اما این اقدامات دولت ترامپ اثری در اراده ملت ایران نمی‌گذارد و اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد، باید سوابق تجاوزهای قبلی را در نظر بگیرد اما من فکر می کنم این یکی دو روز باقی مانده از دولت آقای ترامپ نیز تمام خواهد شد و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نیز به خوبی خود را نشان داده و عمل کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان