تشریح نشست بورسی کمیسیون اقتصادی با حضور قالیباف

خبرگزاری فارس:سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به انتقاد رئیس مجلس از دولت به علت عدم میزبانی صحیح از سرمایه‌های مردم با وجود تصویب تمامی‌های خواسته‌ها در مجلس، گفت: مقرر شد در نشست فردا(چهارشنبه) عملکرد سازمان بورس بررسی شده و جمع‌بندی آن به جلسه سران قوا داده شود.

مهدی طیغانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با موضوع بورس که در آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس حضور داشتند، گفت: این نشست که از ساعت 13 تا 15 به طول انجامید به صورت ویژه درباره بورس و افت شاخص‌های آن صحبت کردیم ضمن اینکه بخش زیادی از زمان جلسه هم به موضوع بررسی توافقات گذشته دولت با مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان بورس اختصاص یافت.

وی درباره اظهارات محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست گفت: قالیباف در این نشست اعلام کرد مجلس یازدهم زمان زیادی برای بررسی وضعیت بورس قائل شده است ضمن اینکه هر آنچه دولت خواسته انجام داده‌ایم و هر اختیاری هم مطالبه کرده‌اند به آنها داده‌ایم. همچنین هر آنچه درباره طرح و لایحه با موضوع بورس بوده در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب رسانده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح بیشتر اظهارات قالیباف گفت: مصوبه مجلس درباره افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی یکی از خواسته‌های دولت است که ظرف مدت 25 روز از زمان ارجاع تا به تصویب رسیدن زمان برده است.

طغیانی با بیان اینکه قالیباف همچنین تأکید کرد آنچه مورد نیاز مدیریت بهتر بورس بوده توسط مجلس به تصویب رسیده و اکنون در اختیار مدیران بورس و وزارت اقتصاد است اما متأسفانه شاهد مدیریت خوبی بر بازار بورس نیستیم که نشانه آن افت شاخص بورس از 2 میلیون به حدود یک میلیون است که این افت شاخص نشانه ضعف بازار است.

وی خاطرنشان کرد: قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد که وقتی رئیس دولت از مردم خواسته به بورس و سرمایه‌گذاری در آن اقدام کرده و دعوت به حضور در بورس کرده است بایستی این میزبانی را مردم احساس کنند ولی در بورس مدیریتی را مشاهده نکرده‌ایم؛ از نظر علمی و اقتصادی بورس فراز و نشیب دارد ولی افت یک میلیون واحد در بورس به هیچ وجه معقول نبوده و با هیچ منطقی هم سازگاری ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جمع‌بندی اظهارات رئیس مجلس در این نشست آن بود که بورس بهتر می‌تواند اداره شود و به مسیر رشدیابندگی ادامه دهد.

طغیانی درباره اظهارت دژپسند وزیر اقتصاد در این نشست، توضیح داد: این عضو کابینه در این نشست اعلام کرد که من از ابتدای حضورم در کابینه به موضوع بورس و حضور مردم در آن تأکید کردم ضمن اینکه در ریل‌گذاری در این خصوص و همچنین ورود و خروج نقدشوندگی در بازار کارهای مهمی صورت گرفته است و عملاً کارهایی که بایستی دولت انجام می‌داده و تسهیلاتی که به بورس و سهامداران می‌داده انجام شده است و در همین راستا به تسهیل بازارگردانی و نقدشوندگی در بورس کمک‌هایی کرده‌ایم؛ هم‌اکنون پذیرش شرکت‌ها در بورس به یک ماه کاهش یافته در حالیکه پیش از این 2 سال طول می‌کشید و حتی ابزارهای جدیدی مانند اوراق تبعی و تنوع‌بخشی ابزارها از مواردی است برای بورس قائل شده‌ایم.

وی درباره دیگر توضیحات وزیر اقتصاد در این نشست گفت: دژپسند اعلام کرد که برخی اظهارنظرها و دخالت‌های مختلف خارج از بورس و تعیین برخی نرخ‌ها در بودجه و دولتمردان بر روند بورس تأثیر گذاشته است و بایستی مانع این دخالت‌ها شویم تا بورس مسیر طبیعی خود را طی کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقرر شد در نشست آتی که فردا برگزار می‌شود درباره عملکرد سازمان بورس بررسی‌های لازم صورت گیرد چرا که در نشست امروز (سه‌شنبه 30 دی‌) این کمیسیون جمع‌بندی لازم در این باره صورت نگرفت؛ در نشست فردای کمیسیون اقتصادی درباره بورس نشست کارشناسی با حضور مدیران سازمان بورس و اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار خواهد شد و جمع‌بندی آن قرار شد در جلسه ستاد هماهنگی سران قوا تعیین تکلیف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان