در کمیسیون های تخصصی مجلس چه گذشت؟

خبرگزاری فارس: علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 30 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه های اجراییی مربوطه مورد بحث قرار گرفته و برخی پیشنهاد هم بررسی شد.

وی افزود: پس از تصویب کلیات این طرح در صحن مجلس مقرر شد تا این طرح به صورت دو شوری بررسی شده فلذا جهت بررسی پیشنهادات و نظرات مجددا به کمیسیون بازگشت. کمیسیون نیز از روز گذشته بررسی مجدد جزئیات این طرح را آغاز کرد که 5 ماده آن در روز گذشته بررسی شده بود؛ تاکنون اصلاحات جزئی و عبارتی در در این طرح اعمال شده است.

حدادی در باره تغییرات صورت گرفته در این طرح خاطرنشان کرد:‌ با نظر نمایندگان عضو این کمیسیون ترکیب هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌ها اصلاح شد به طوری که پیش از این شورای نگهبان و دفاتر نظارت و بازرسی در استان‌ها که عضو این هیات بودند حذف شده و به جای آن یک نفر معتمد حقوقدان به همراه رئیسی دادگستری استان به این ترکیب افزوده و به همراه 3 نماینده مجلس به عنوان ناظر پارلمان کار نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در جلسه بعدی این کمیسیون، بررسی مجدد جزئیات این طرح به پایان خواهد رسید و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد که بررسی آن بعد از تعطیلات هفته آینده صحن علنی مجلس مورد بررسی نمایندگان در صحن قرار خواهد گرفت.

 

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر خبر داد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح استفساریه ماده 21 که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان بررسی این استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه طرح پایدارسازی درآمد سازمان تأمین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بابایی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اهمیت این موضوع رسیدگی به جزئیات این طرح در اولویت کاری کمیسیون قرار دارد و در جلسات آینده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:‌ همچنین در این جلسه طرح به کارگیری 4200 ناظر صندوق بیمه کشاورزی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایرادات آن اصلاح شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: این طرح از سوی شورای نگهبان مغایر به اصول 3 و 75 قانون اساسی دانسته شده بود که ایراد شورای نگهبان به این طرح در جلسه امروز کمیسیون رفع شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان