مهمترین آلاینده‌های هوای تهران کدامند؟

خبرگزاری ایسنا: محمد رستگاری صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای باغستان شهریار همزمان با هفته هوای پاک با اشاره به اینکه شهرستان‌های غرب استان تهران رشد جمعیتی فزاینده‌ای دارند و این اهمیت پایش کیفیت هوا و اطلاع‌رسانی به‌موقع به شهروندان را در اینخصوص دوچندان می‌کند، گفت: بر همین اساس با تلاش مجموعه محیط زیست استان تهران و همکاری شهرداری شهرستان، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این منطقه نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در این ایستگاه سنجش آلودگی هوا، سه پارامتر اصلی شامل ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن اندازه گیری می‌شود، اظهارکرد: این پارامتر‌ها در حال حاضر مهمترین آلاینده‌های هوای تهران هستند و با نصب آنالایزر‌های مربوط به این آلاینده‌ها می‌توانیم وضعیت کیفی هوای شهر باغستان را پایش کنیم.

رستگاری با اشاره به اینکه این دومین ایستگاهی است که در شهرستان شهریار به بهره برداری رسیده است، گفت: بهره برداری از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از دو منظر حائز اهمیت است؛ اول اینکه شهروندان می‌توانند از وضعیت کیفی هوای منطقه اطلاع پیدا کنند و بیماران در روز‌های آلوده کمتر خود را در معرض آلودگی هوا قرار دهند. دوم اینکه در صورت افزایش شدید آلودگی هوا امکان بررسی منابع آلودگی سریع‌تر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح استان کافی است، تصریح کرد: استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان قدس نیز در دستور کار محیط زیست استان است و امیدواریم بتوانیم برای این شهرستان هم در آینده‌ای نزدیک ایستگاه سنجش آلودگی هوا راه اندازی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان