کمیسیون اروپا: ترامپ به تاریخ پیوست

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا با استقبال از مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، آغاز زمامداری او را «طلوعی جدید» در فصل مناسبات اروپا و آمریکا تلقی کرد.

با این حال، وی که آشکارا از پایان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید ابراز خشنودی می کرد؛ به بایدن هشدار داد که برای مقابله با «نیروهای تاریکی» که به نفرت پراکنی در فضای مجازی می پردازند؛ قوانین ناظر بر شرکت های فناوری آمریکا باید تنظیم و تعدیل شوند.

وی در این باره افزود: این سپیده دم جدید در آمریکا، همان لحظه ای است که انتظارش را می کشیدیم. اما مراقب باشید که مبادا این آسودگی ما را متوهم کند. شاید ترامپ تا ساعاتی دیگر به تاریخ بپیوندد اما پیروانش باقی می مانند.

فون در لاین ادامه داد: اگرچه محو کامل هیچیک از این نیروهای تاریکی که واقعه ای مانند حمله به کنگره آمریکا را رقم زدند ممکن نیست اما نباید اجازه دهیم که نفرت و اخبار جعلی آزادانه در فضای مجازی بچرخد. این قدرت سیاسی افسارگسیخته که در اختیار غول های فضای سایبری است؛ باید مهار شود.

اظهارات فون در لاین در حالی ایراد شد که قانونگذاران پارلمان اروپا در حال بحث پیرامون سیاست گذاری جدید در عرصه دیجیتال هستند که فیس بوک، گوگل و اپل را تحت الشعاع قرار می دهند.

فون درلاین ایجاد شورای مشترک فناوری میان اتحادیه اروپا و آمریکا را اولین گام در راه ارائه الگوی قوانین جهانی دیجیتال عنوان کرد.

هشدار رئیس کمیسیون اروپا در حالی است که روز گذشته «فرانسیس فوکویاما» نظریه‌پرداز پایان تاریخ و از اساتید شناخته شده دانشگاه جانز هاپکینز، در مطلبی که در «فارین افرز» منتشر شد، در تحلیل رویدادهای این روزهای آمریکا نوشت: دو پدیده نوظهور شرایط را به گونه‌ای غیرمنتظره متحول کرده است: فناوری ارتباطات و تبدیل گرایشات حزبی به فرقه گرایی حزبی که در دایره هویت فرهنگی قابل ارزیابی است.

وی در توضیح این مطلب افزود: در واقع دو قطبی شدن جامعه آمریکا محصول تلاش احزاب برای حفظ برتری بود حال آنکه شدت گرفتن این تفرقه در درجه اول ناشی از اتکا به تکنولوژی است که به رسانه‌های جمعی فرصت داد تا ذهن مردم را مطابق با گرایش‌های حزبی خود دستکاری کنند. اما عامل دیگری که به عمیق‌تر شدن دوقطبی جامعه آمریکا منجر شد؛ کم رنگ شدن احزاب سیاسی در مقابل قبیله گرایی (فرقه گرایی) سیاسی است که مسئله هویت فرهنگی (قومیت، نژاد و جنسیت) را به دایره مناقشات حزبی افزود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان