ورود فراکسیون زنان به مشکلات در حوزه مهریه

خبرگزاری تسنیم: سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری تشریح برنامه‌های این فراکسیون که عصر امروز در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فراکسیون زنان از زمانی که شکل گرفت و هیات رییسه آن مشخص شد جلسات و فعالیت‌های مختلفی داشته و در جلسه اول نقشه راهی ترسیم کردیم که این استراتژی بتواند برای این چهار سال موثر باشد و زنان بتوانند هم نقش آفرینی داشته باشند و هم در مجلس موثر باشند و این نقشه راه ترسیم شد.

وی افزود: در جلسه اول تاکید شد که از فعالیت‌هایی که می تواند موثر بوده و برای جامعه زنان هزینه‌بردار باشد جلوگیری کنیم و از رویکردهای شعاری دوری کرده و تخت تاثیر القائات قرار نگیریم و بتوانیم برای جامعه زنان اقدام قابل توجهی انجام دهیم.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: بعد از آن تلاش کردیم طبق این نقشه حرکت کنیم و در مجلس از دستگاه‌ها و وزرای مختلف دعوت شد و تلاش کردیم این دوستان به مجلس بیایند و پاسخگوی فراکسیون زنان باشند و بتوانیم با بررسی مشکلات زنان، به نتیجه برسیم.

فلاحی اظهار داشت: در یکی از جلسات در بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار از دستگاه‌های مختلف دعوت کردیم و بالای 3.5 میلیون زنان سرپرست خانوار هستند که مشکلاتی دارند که باید به این مشکلات توجه شود و مورد غفلت قرار نگیرد. در آن جلسه بررسی کردیم تا بتوانیم در بحث بودجه به نهادهای مربوطه کمک کنیم تا مشکلات این جامعه حل شود؛ یکی از مشکلات این است که این امر متولیان زیادی دارد و موجب می‌شود که تصمیم گیری ها متناقض باشد و ما تصمیم گرفتیم کارگروهی از این دستگاه‌ها تشکیل شود تا تصمیمات مشترک بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث لایحه 1400 نیز تلاش شده که در کمیسیون تلفیق به این جامعه رسیدگی شود و با هیئت رییسه و آقای قالیباف تاکید کردیم که هر مسأله ای که در مجلس درباره زنان مطرح می‌شود باید این فراکسیون در جریان امر باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس، اظهار داشت: از این فراکسیون نیز در کمیسیون جمعیت و تعالی خانواده حضور دارند و مسائل زنان را بررسی و تلاش می‌کنند روی طرح جمعیت و تعالی خانواده کار شود تا بتواند موثر باشد.

فلاحی ادامه داد: ما هم‌چنین از وزیر ورزش دعوت کردیم و مسائل مربوط به جوانان و خصوصا دختران را پرسیدیم و بررسی کردیم؛ چون به این نتیجه رسیده بودیم که حوزه وزارت ورزش بیشتر روی امر ورزش تاکید دارد و بخش جوانان خیلی مورد توجه نیست و ما روی این موضوع تاکید کردیم.

وی افزود:یکی از موارد مورد تأکید این فراکسیون توجه به ورزش بانوان و سلامت آنها و ورزش قهرمانی بانوان بود که باید متناسب با توانایی بانوان به آن توجه شود و ما در این زمینه انتقادات اساسی داریم که از اختصاص ساعت‌های مرده برای تمرین نگرانی داشتیم و باید رویکرد در این زمینه تغییر کند و نباید نگاه جنسیتی باشد و مشکلات در این حوزه به شکل صحیحی رصد و حل شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: ما اهل گفتار درمانی نیستیم و می‌خواهیم مباحث موثر باشد و از ابزارهای نظارتی در این زمینه استفاده می کنیم و در پایان بازه زمانی مد نطر، نتیجه را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

فلاحی درباره اقدامات این فراکسیون درباره مهریه گفت: در این باره جلساتی با دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم زیرا الان دعواهایی بر سر این مسأله است و این فراکسیون می‌اندیشد که این مسأله به شکلی مدیریت شود تا زنان آسیب نبینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان