توصیه‌ استفاده از عابربانک‌ها در روزهای کرونایی

باشگاه خبرنگاران جوان: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی نکات بهداشتی در استفاده از دستگاه های عابر بانک اظهار کرد: دستگاه‌های خودپرداز یا عابربانک‌ها به دلیل مراجعه و استفاده زیاد افراد از آن می‌توانند عامل مهمی در انتقال ویروس کووید-19 باشند، بنابراین درخواست ما از مردم این است که تا حد امکان امورات بانکی خود را به صورت اینترنتی و از طریق نرم افزارهای قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه انجام دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین در صورت نیاز به استفاده از دستگاه‌های خودپرداز توصیه می‌شود، قبل و بعد از مراجعه به عابر بانک‌ها دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های ضدعفونی کننده، آنها را ضدعفونی کنید.

لاری ادامه داد: در صورت ازدحام در مقابل دستگاه‌های عابر بانک، نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری یک و نیم تا دو متر اقدام کرده و سعی کنید در هنگام کار با این دستگاه‌ها از دستکش‌های یکبارمصرف یا دستمال کاغذی استفاده کنید و پس از اتمام عملیات بانکی آن را در سطل زباله در دار بیندازید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید. همچنین ضروری است در طول فرآیند خروج و بازگشت به منزل، حتما از ماسک استفاده شود.

لاری گفت: همانطور که می دانید یکی از راه های گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ازدحام افراد در مکان های سرپوشیده است. بر این اساس رعایت توصیه های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو از اهمیت خاصی برخودار است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: توصیه ما به مردم این است که در صورت استفاده از مترو حتما از ماسک استفاده و نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر اقدام کنید، از سوار شدن به واگن های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب جدا خودداری کنید.

لاری همچنین از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز و از هرگونه لمس کناره های پله برقی، دستگیره، صندلی و... خودداری کنید. در عین حال از تماس دست با صورت، بینی و دهان در طول مسیر به طور جدی پرهیز کند.

لاری گفت: اگر جزو کارکنان و عوامل خدماتی مترو هستید، علاوه بر ماسک از شیلدهای محافظتی صورت نیز استفاده کنید. همچنین ضروری است که کارهایتان را به صورتی برنامه ریزی کنید تا در ساعات شلوغ و پر تردد مجبور به استفاده از مترو نشوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان