توصیه ضد ایرانی مقام دولت اوباما به بایدن

خبرگزاری فارس: «برت بروئن»، دیپلمات اسبق آمریکایی و از مقام‌های سابق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از سیاست‌های «دونالد ترامپ» علیه چین، کوبا و ایران به عنوان اهرم فشار جهت اخذ امتیازات بیشتر استفاده خواهد کرد.

بروئن در مصاحبه‌ای با نشریه فارن‌پالیسی که چهارشنبه منتشر شده گفت: «شاهد خواهیم بود بایدن تلاش خواهد کرد از برخی از مواضع افراطی که ترامپ علیه چین، ایران و کوبا به کار گرفت برای اخذ امتیازات بیشتر استفاده می‌کند تا بتواند ادعا کند که توافقش، توافق اوباما نیست و سیاست خارجی‌اش با او متفاوت است.»

فارن‌پالیسی درباره سیاست جو بایدن در قبال ایران نوشته همان‌طور که ترامپ به وعده‌اش برای خروج از برجام عمل کرد جو بایدن هم گفته که دیپلماسی با تهران را از سر خواهد گرفت.

دولت ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام تحریم‌های فراوانی علیه ایران اعمال کرده. دولت او روز جمعه در واپسین روزهای حضور در قدرت تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

بایدن قبل از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در یادداشتی در سی‌ان‌ان نوشته بود: «من مسیر معتبری برای بازگشت دیپلماسی با ایران به تهران پیشنهاد خواهم کرد. اگر ایران به پایبندی موشکافانه بازگردد، آمریکا به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات متعاقب، به این توافق بازخواهد گشت.»

با آنکه جو بایدن گفته به توافق هسته‌ای با ایران برمی‌گردد، اظهارات او و تیمش درباره روند این بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبی که گفته شده هدف آن «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» برجام است هنوز چندان روشن نیست.

 

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان