طب سنتی درباره کرونا به کاهش علائم و بهبود وضعیت بیمار توجه دارد

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه همیشه دو دیدگاه افراط و تفریط را در طب سنتی شاهد بودیم که هر دو اشتباه است، گفت: دانشی که مبتنی بر طب حکیمانه است و دانش طب نوین می‌توانند در کنار یکدیگر به پیشگیری و درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

طب سنتی درباره کرونا به کاهش علائم و بهبود وضعیت بیمار توجه دارد

ایسنا نوشت: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه همیشه دو دیدگاه افراط و تفریط را در طب سنتی شاهد بودیم که هر دو اشتباه است، گفت: دانشی که مبتنی بر طب حکیمانه است و دانش طب نوین می‌توانند در کنار یکدیگر به پیشگیری و درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

مریم نواب زاده، امروز دوم بهمن ماه به خبرنگاران اعلام کرد: طب سنتی ایران یک مکتب حکیمانه و مبتنی بر حکمت و دانشی حکمی است و طب سنتی با توجه به علائم و نشانه‌های بیماری‌ها، برنامه و پروتکل مشخصی را ارائه می‌کند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: درست است که کرونا یک بیماری نوپدید است، اما طب حکیمانه ایرانی می‌تواند برنامه‌های بسیار مشخص و شفافی را ارائه کند و دانشی که مبتنی بر طب حکیمانه است و دانش طب نوین می‌توانند در کنار یکدیگر به پیشگیری و درمان این بیماری و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

بیشتربخوانید:

گیاهان مؤثر در درمان عوارض کرونا

وی افزود: طب ایرانی بر تقویت طبیعت بدن تاکید دارد؛ طبیعت قوه مدبره هوشمندی است که فاقد اراده است که این قوه برای مدیریت و حیات بهتر انسان و تمام موجودات زنده برنامه ریزی و موجود زنده را هدایت می‌کند که با این دیدگاه اگر به بیماری نگاه کنیم، اگر ویروسی وارد بدن شود، در صورتی که طبیعت بدن قوی باشد و بتوانیم طبیعت و ایمنی را بالا نگه داریم، بدن می‌تواند آن را کنترل و بدون ایجاد عارضه جانبی و یا با حداقل عارضه به بهبودی و سلامت برگردد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه همیشه دو دیدگاه افراط و تفریط را در طب سنتی شاهد بودیم، گفت: دیدگاه افراطی دیدگاهی است که تعداد زیادی از جامعه را شامل می‌شود که باور دارند همه چیز در طب سنتی خلاصه می‌شود و بیشتر تأکید بر درمان با طب سنتی و منکر طب نوین هستند که این دیدگاه بدی است و بعضا باعث عدم مراجعه بیماران به حیطه‌های درمانی و تخصصی می‌شود و گاهی عارضه ایجاد می‌کند.

نواب زاده ادامه داد: دیدگاه تفریط نیز دیدگاه کسانی است که علم و دانش را منحصر به علم نوین می‌بینند و منکر دانش طب سنتی ایرانی و طب حکیمانه هستند که این دیدگاه هم دیدگاه بدی است چراکه این دانش طب ایرانی محصول تجربه و دانش حکیمانه قرن‌ها و سال‌های حکمای زیادی بوده و جوابگوی نیاز بشر در هزار سال بوده است .

وی خاطر نشان کرد: اکنون با شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای که طب ایرانی دارد بیشتر بر کاهش علائم و بهبود وضعیت بیمار، کاهش دوره بیماری و علائمی که منجر به عارضه می‌شوند را تخفیف دهد، است که در این راستا طب سنتی ایران و طب نوین به عنوان دو بال یک پرنده سلامت می‌توانند در کنار هم عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تولید داروی طب سنتیِ مقابله با کرونا

از "گُل بنفشه" تا "ادرار شتر" برای درمان کرونا!

در صورت ابتلا به ویروس کرونا چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

شایعاتی درباره ویروس کرونا که نباید باور کنید

ویروس کرونا با بدن چه می‌کند؟

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان