تحریف روزنامه مدعی اصلاحات درباره موافقت رهبری با بررسی FATF

کیهان: محمود میرلوحی، عضو حزب منحله مشارکت در گفتگو با آرمان مدعی شده است: «نامه اخیر مقام معظم رهبری نشان داد که اگر جریان اصولگرایی دغدغه مسائل معیشتی، اقتصادی و داخلی کشور را دارد، یکی از عواملی که برای رفع مشکلات وجود دارد، FATF است... در هر کشور اروپایی که پولی جابه‌جا شود، از شما می‌پرسند این پول را از کجا و به چه علت به حساب شما واریز کرده‌اند و دولت مالیات آن را مطالبه می‌کند. به این بهانه‌ها 80 میلیون ایرانی محدود شده‌اند. نباید بیش از این سازمان مالیاتی کشور از درآمد‌های مالی بی‌اطلاع باشد. باید سهم ملی، جامعه و دولت مطالبه شود و این موضوع ایرادی ندارد. ایران اولین کسی نخواهد بود که این کار را می‌کند. کسانی ناخواسته از تصویب FATF جلوگیری می‌کنند، اما عده‌ای نیز با علم به موضوع از تصویب لوایح جلوگیری می‌کنند.»
ادعای فوق در حالی است که رهبر انقلاب به واسطه درخواست رئیس‌جمهور، صرفا با ادامه بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده‌اند. لازم به یادآوری است که ایشان با درخواست تأیید دو لایحه مربوط به FATF موافقت نکرده‌اند.
گفتنی است، شفافیت مالی و اقتصادی امری داخلی است و قانون مربوط به آن در کشور وجود دارد. ادعای شفافیت مالی در اروپا در شرایطی است که با وجود اینکه آمریکا و اروپا عضو FATF هستند 76 درصد پولشویی‌ها دنیا در همین کشور‌ها انجام می‌شود. اسناد منتشر شده از سوی دو مرکز بوزفیدنیوز و کنسرسیوم بین‌المللی تحقیقات خبرنگاران نشان می‌دهد FATF چشم خود را بر پولشویی‌های کلان در آمریکا و اروپا بسته است. بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در دنیا، عضو FATF هستند.
مطلب دیگر اینکه، ظریف در صحن علنی مجلس گفته بود: «نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات حل شود.»
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نیز گفته بود: «از شخص وزیر امور خارجه (محمد‌جواد ظریف) سؤال کردم و گفتم اگر جمهوری اسلامی ایران، همه تعهدات را بپذیرد آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از لیست سیاه FATF خارج شود یا اتفاق دیگری رقم می‌خورد. ظریف گفت، خیر هیچ تضمین و تعهدی وجود ندارد.»
در شرایطی که اطلاعات دور زدن تحریم‌ها به سبب همکاری با FATF لو رفت و به فاصله یکسال، دو قهرمان ملی ما به شهادت رسیده، اما بانیان و عاملان ترور آن‌ها در حاشیه امن FATF قرار دارند، اصرار بر همکاری بیشتر با FATF مشکوک است.
مارشال بیلینگزلی، دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا و رئیس‌سابق‌FATF، در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا صراحتا گفته بود که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم. وی در پاسخ به سؤال نماینده کنگره آمریکا با این عنوان که ما چگونه باید فشار‌ها بر حکومت و نهاد‌های مالی ایران را حفظ کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها نتوانند شکاف‌هایی برای دور زدن تحریم ایجاد کنند؟ گفته بود: باید مصرانه از آن‌ها بخواهیم قوانین مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی لوایح مرتبط با FATF را در ایران تصویب کنند!
خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته بود: برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است.
کار‌گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اسفند 97 با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیر‌های ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.
مدعیان اصلاحات - اعتدال باید پاسخ دهند که اجرای یکطرفه توصیه‌های FATF جز خودتحریمی و عدم همکاری با برخی نهاد‌های داخلی در راستای قوانین FATF، افشای اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها و بازی در نقشه دشمن چه دستاوردی برای کشور داشته است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان