درگیری در خط‌ ویژه و یک مطالبه عمومی؛ رسیدگی و برخورد کنید

گروه سیاست سایت فردا – اینکه نماینده سبزوار روی سرباز وظیفه دست بلند کرد یا نه هنوز معلوم نیست و حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد، اما احساسات میلیون‌ها ایرانی با دست به دست شدن ویدئو مربوط به این اتفاق جریحه‌دار شده است.
انتظار نمی‌رود که یک مسئول و مشخص نماینده مجلس که با رای مردم به آن جایگاه رسیده چنین عمل کند و با تبختر با مردم مواجه شود، برای همین هم شاهد واکنش‌های گسترده‌ای به ماجرای درگیری عنابستانی و آن سرباز مشغول انجام وظیفه بودیم.
عنابستانی در گفتگو با روزنامه «آفتاب یزد» درباره این ماجرا توضیح داده و گفته است: «اولا دیروز نبوده و هفته گذشته بوده، در ثانی سیلی نبوده و مشاجره‌ی لفظی بوده، ثالثا اول سرباز توهین کرد و راننده‌ی من فقط خواست توهین نشود.»
به گزارش این روزنامه اصلاح‌طلب، او البته اصرار برای استفاده از خط ویژه اتوبوس از سوی راننده‌ی خود را تکذیب نکرده و با نسبت دادن این هیاهو به کسانی که از گزند انتقادات وی رنجیده شده‌اند گفت به زودی به صورت رسمی ماجرا را شرح خواهد داد.
شنیدن شرح ماجرا از او و مشخص شدن نتیجه تحقیقات در این باره اولین و طبیعی‌ترین انتظار افکار عمومی است. بعد از آن نیز وقت مجازات و برخورد می‌رسد که قطعا باید متناسب با برخورد صورت گرفته باشد و به جامعه نیز این پیام را بدهد که هیچ کسی در مجلس و یا بیرون از آن تخلف و سوءاستفاده از جایگاه را تایید نمی‌کند.
در چارچوب همین نگاه و رویکرد است که مجلس شورای اسلامی بلافاصله بعد از انتشار این خبر، به ماجرا ورود کرد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار فیلمی مبنی بر برخورد نامناسب یک نماینده مجلس با یک سرباز راهنمایی و رانندگی در صفحه شخصی خود نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست.»
وی افزود: «در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.»
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز گفت: «این هیئت، ادعا‌های موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد. پس از رسیدن گزارش‌ها و ادعا‌هایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.»
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: «علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است. این هیئت، ادعا‌های موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان