مدارس شاهد غیردولتی می‌شوند؟

خبرگزاری تسنیم: سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه دیدار با وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فصل مشترک بسیار جدی بین بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد آن هم تعلیم و تربیت است، وزارت آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و بنیاد شهید رسالت بزرگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد.

وی گفت: کارگروهی متشکل از معاونان بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد تا جلسات مشترکی داشته باشند اعتقاد ما این است امروز در حوزه تعلیم و تربیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خداوند برکات بزرگی را به عنوان حجت‌های ظاهری خود در اختیار ما قرار داده است.

رئیس بنیاد شهید گفت: امروز مکتب شهید سلیمانی را به عنوان عصاره همه فضائل ارزشی، اخلاقی و شخصیت پردازی فرد تراز انقلاب اسلامی داریم، مسئولیت تدوین سند ملی ایثار و شهادت توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده بنیاد شهید قرار داده شده است امیدواریم بتوانیم در نیل به اهداف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بستر تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم اگر به این دو مقوله بها دهیم به اقتدار معنوی می‌رسیم که رمز عبور از هر مانعی خواهد بود.

مدارس شاهد غیردولتی می‌شوند؟

وی درباره این پیشنهاد که مدارس شاهد به مدارس غیردولتی تبدیل شوند، عنوان کرد: بحثی که مطرح شد الگوشدن مدارس شاهد است امروز بسیاری از خانواده‌ها دغدغه تعلیم و تربیت فرزندانشان را دارند و حتی اگر در جنگ حضور نداشتند تأکید دارند فرزندانشان در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند شاید به این دلیل که اینجا تضمین فضائل اخلاقی با امکانات و ظرفیت‌های موجود بیشتر فراهم است.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: امروز نگاه ما این است آموزش و پرورش با بیش از 40 هزار شهید که تقدیم نظام کرده است گنجینه گرانبهایی در اختیار دارد که می‌تواند در جهت تقویت مدارس شاهد و رویکرد الگوشدن این مدارس گام بردارد، نگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش تقویت مدارس شاهد در همه حوزه‌های علمی و اخلاقی است.

اوحدی افزود: پیشنهادی از سوی برخی افراد درباره غیردولتی شدن مدارس شاهد مطرح شد و مورد بررسی قرار دادیم، اما با توجه به اسناد بالادستی، قانون تأکید دارد مدارس شاهد باشند، 1350 مدسه شاهد در سراسر کشور داریم و با استقبال خوبی که خانواده‌ها برای ثبت نام در مدارس شاهد دارند شاهد تقویت این مدارس خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر نگاه بلندی نسبت به موضوع تعلیم و تربیت داشته باشیم مسائل کوچک حل می‌شود و یکی از مواردی که کارگروه مشترک وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید در دست بررسی دارد، اختلافی است که در برخی اسناد ملکی مدارس مشاهده می‌شود بنده اطمینان دارم با رویکرد خوبی که امروز در این دو مجموعه است این مسئله به نتیجه می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید درباره اینکه برخی مدارس حکم قلع و قمع گرفته‌اند، بیان کرد: هیچ وقت در بنیاد شهید اجازه نمی‌دهیم حکم قلع و قمع آن هم در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد و در عین حال اینکه قانون محدودیت‌هایی را برای هرمجموعه ایجاد کرده است که باید ضوابط قانونی هم حتما لحاظ شود، ولی رویکرد ما حل مسائل در چارچوب قوانین است و به هیچ وجه اجازه قلع و قمع نخواهیم داد، نگاه ما تقویت حوزه تعلیم و تربیت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان