ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز چقدر شد؟

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته روند رو به رشد شروع کرده است، امروز هم رو به افزایش بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 12 هزار و 598 واحد به رقم یک میلیون و 234 هزار و 668 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2817 واحد به رقم 437 هزار و 570 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 909 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 17.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون نوبت معامله و به ارزش 15 هزار و 652 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز چقدر شد؟
نقشه معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 7 هزار و 985 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم یعنی معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 23 هزار و 638 میلیارد تومان داد و ستد کردند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

امروز همه شاخص‌های بورس به غیر از شاخص هموزن سبز بودند بگونه‌ای که شاخص کل با معیار وزنی ـ ارزشی و شاخص قیمت در همین معیار بیش از یک درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.64 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.69 درصد افزایش یافت شاخص بازار اول بورس 1.4 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.49 درصد افزایش یافت.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز چقدر شد؟
روند یکساله شاخص هم وزن بورس تهران

امروز نماد‌های شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، گل‌گهر و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند و نماد گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته است.

امروز نماد‌های پرتراکنش در بورس شامل شستا، ایران‌خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، بانک تجارت و فولاد مبارکه بوده‌اند.

فرابورس ایران امروز شاهد کاهش 149 واحدی شاخص فرابورس بود و شاخص کل به رقم 18 هزار و 297 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 249 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 768 هزار معامله و به ارزش 7 هزار و 984 میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول و هلدینگ سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های گهرزمین، صنعتی مینو، ذوب‌آهن اصفهان، و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز چقدر شد؟
پالایش یکم

نماد‌های پرتراکنش شامل چوب خزرکاسپین، سپیدار سیستم آسیا، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ذوب‌آهن اصفهان، دامپروری ملاردشیر، برق و انرژی پیوندگستر پارس و پتروشیمی تندگویان بوده‌اند.

به گزارش فارس، به گفته اکثر کارشناسان سهام عمده شرکت‌ها در بورس ارزنده شده و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و افراد حرفه‌ای در جهت خرید سهام اقدام می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیاز به یک استراتژی حداقل 6 ماهه و یا یکساله دارند و سرمایه‌گذاری در بورس حتما باید از محل پس‌انداز صورت بگیرد و آن هم همراه با مطالعه شرکت‌ها و ارزندگی سهام و در نظر گرفتن EPS یعنی سود به دست آمده به ازای هر سهم در نظر گرفته شود و به هیچ وجه برای سرمایه‌گذاری در بورس نباید از کانال‌های تلگرامی و سیگنال‌فروش پیروی کرد.

همچنین یکی از راه‌های موفق در بورس انتخاب پرتفوی سهام باشد که دارای بیشترین بازدهی و کمترین ریسک باشد.

حمایت از بازار سرمایه به منزله حمایت از پس‌انداز ملی و شفاف شدن شرکت‌های کشور است، زیرا شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس گزارش‌های حسابرسی شده مالی خود را باید در منظر همه سرمایه‌گذاران و سهامداران قرار دهند و شرکت‌های بورسی و فرابورسی معمولا دارای حاکمیت شرکتی شفاف و پرونده مالیاتی شفاف هستند، بنابراین با حمایت از حضور شرکت‌ها در بورس می‌توان انتظار داشت، مالیات واقعی نصیب دولت شود و حجم شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

البته صندوق پالایش یکم که از سوی دولت ارائه شده بود و قرار بود مردم با خریدن سهام پالایش یکم سود کنند، اما به ازای هر واحد این صندوق که به قیمت 10 هزار تومان به مردم ارائه شده امروز حدود 2600 تومان همراه با ضرر این در حالی است که مقامات دولت اعلام کردند دولت می‌خواهد زمینه‌ای فراهم کند تا خریداران دارایکم و پالایش یکم زیان نبینند، گر چه هنوز هیچ برنامه مشخصی برای جبران زیان خریداران این واحد‌های سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان