آسپرین؛ داروی معجزه‌آسای قرن (۲)

مصرف آسپرین از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. افرادی که به‌طور مداوم آسپرین مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد کمتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند خصوصاً اگر قرص آسپرین با قرص ویتامین B۶ مورد استفاده قرار گیرد.

آسپرین؛ داروی معجزه‌آسای قرن (2)

مصرف آسپرین تشخیص بیماری سرطان پروستات را به تعویق می‌اندازد. مردانی که به‌طور مرتب آسپرین مصرف می‌کنند، تا 10 درصد از تشخیص بیماری سرطان پروستات در آنها جلوگیری می‌شود ولی از طرفی در صورت تشخیص بیماری مصرف آن از خطر مرگ بر اثر این بیماری جلوگیری می‌کند.

مصرف آسپرین از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. افرادی که به‌طور مداوم آسپرین مصرف می‌کنند، 13 درصد کمتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند خصوصاً اگر قرص آسپرین با قرص ویتامین B6 مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف آسپرین و کاهش سکته. بیمارانی که دچار سکته شده‌اند در صورتی که روزانه آسپرین مصرف کنند، از حملات و سکته‌‌های بعدی در آنها جلوگیری می‌شود. در بیمارانی که به‌طور همزمان آسپرین و ایبوپروفن مصرف می‌کنند، تأثیر آسپرین بسیار کمتر می‌شود ولی آسپرین با رقیق کردن خون از خطر سکته جلوگیری می‌کند.
 

مصرف آسپرین و کاهش بیماری پارکینسون. زنانی که به‌طور مرتب (هفته‌ای 2 بار یا بیشتر) آسپرین مصرف می‌کنند، 40 درصد کمتر از کسانی که آسپرین مصرف نمی‌کنند، دچار پارکیسنون می‌شوند.

مصرف آسپرین و کاهش ابتلا به بیماری ‌آسم در زنان میانسال. زنان 45 سال به بالا، با مصرف 100 میلی‌گرم آسپرین یک روز در میان، 10 درصد کمتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری آسم هستند. 

مصرف آسپرین در بیماران دیابتی از خطر حملات قلبی جلوگیری نمی‌کند. طبق تحقیقات افراد مبتلا به بیماری دیابت اگر چنانچه قصد دارند با مصرف آسپرین، از حملات قلبی در امان باشند، چیزی عایدشان نمی‌شود زیرا این دارو در این زمینه بی‌اثر است. به‌طور کلی افرادی که دچار دیابت هستند، دو برابر بیشتر از دیگران به حملات قلبی و سکته دچار می‌شوند.

مصرف آسپرین در برخی از افرادی که به حملات قلبی دچار هستند، هیچ نتیجه‌ای ندارد. طبق تحقیقات 30 درصد از افرادی که به بیماری‌های قلبی- عروقی دچار هستند و آسپرین مصرف می‌کنند، در برابر اثرات آن مقاوم هستند که به این حالت «مقاومت آسپرینی» می‌گویند.

مصرف آسپرین در زنان بسیار کمتر از مردان، موجب کاهش خطر مرگ بر اثر حملات قلبی می‌شود. طی چند سال روی این موضوع تحقیقات جامعی به عمل آمده و نشان می‌دهد که مصرف آسپرین مقابله چندانی با حملات قلبی در زنان نمی‌کند.

مصرف آسپرین در به وجود آمدن دردهای معده. افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر خونریزی معده و زخم معده هستند، خصوصا اگر همزمان الکل نیز مصرف کنند.

مصرف آسپرین و افزایش خطر خونریزی داخلی. آسپرین نوعی رقیق‌کننده خون است و مانع چسبندگی پلاکت‌های خون می‌شود، بنابرای مانع لخته شدن خون می‌شود. این مسأله باعث افزایش خطر خونریزی مغزی می‌شود که کشنده است.

برای خواندن بخش اول -آسپرین؛ داروی معجزه‌آسای قرن- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر