سانتافه ۲۰۲۱؛ زیبای دوست داشتنیِ شرکت هیوندای

بررسی تصاویر منتشر شده از نسخه جدید سانتافه، نشان می‌دهد که هیوندای با تغییر زبان طراحی این مدل، موفق به حفظ ساختار و زیبایی دو چندان سانتافه ۲۰۲۱ در بدنه خارجی و داخلی خودرو شده است

سانتافه 2021
 
فرادید؛ سال 2001 بود که شرکت هیوندای نسل اول سانتافه را وارد بازار کرد، اما با انتقاد برخی از مشتریان روبرو شد. از همین رو هیوندای موتورز تا سال 2006 تلاش کرد تا با رفع ایرادات نسل اول اعتماد مشتریان را به این محصول جلب کند. پس از آن هم شرکت هیوندای نسل دوم، سوم و چهارم این محصول را عرضه کردو توانست بخش قابل توجهی از رقبای هم رده سانتافه را از پیش رو بردارد. اما در این میان نسل دوم سانتافه توانست این رده از خودر‌های اس یووی شرکت هیواندای را در بازار تثبیت کند. در ایران نیز سانتافه نسل دوم توانست رضایت بخش عمده مشتریان را به خود جلب کند و در ادامه این روند نسل‌های بعدی نیز فروش قابل قبولی را در ایران به ثبت رساندند.

به گزارش فرادید، روز‌های گذشته بود که هیوندای موتورز تصاویر نسخه تازه سانتافه را منتشر کرد. حالا این شرکت قرار است که سانتافه فیس لیفت را در سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.


شرکت هیوندای هنوز قیمت نهایی این خودرو برای مشتریان را اعلام نکرده، اما کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می‌کنند که مدل پایه SE این خودرو حدوداً 27 هزار دلار و مدل Limited نیز قیمت پایه‌اش از حول و حوش 37 هزار دلار شروع شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فروش هیوندای سانتافه 2021 از سپتامبر (شهریور سال 1400) در اروپا آغاز خواهد شد.
 
هیوندای اعلام کرده که سانتافه جدید چیزی فراتر از یک فیس لیفت ساده است و از پلتفرم کاملاً جدید بهره می برد. بهبود قدرت، فرمان پذیری، مصرف سوخت و ایمنی از جمله مزایای استفاده از پلتفرم جدید به شمار می روند.

قیمت جهانی دو نسخه سانتافه فیس لیفت به تومان و بر حسب آخرین نرخ دلار در ایران (27 هزار و 500 تومان)، 742 میلیون و 500 هزار تومان و یک میلیارد و 17 میلیون تومان خواهد بود. البته با وجود تعرفه گمرکی برای خودرو‌های وارداتی، این دو مدل در ایران با افزایش 100 درصدی نسبت به قیمت جهانی آن‌ها وارد بازار خودرو می‌شوند.

با این وجود ایرانی‌ها برای خرید دو مدل فیس لیفت سانتافه براساس نرخ فعلی دلار باید به صورت میانگین بین یک میلیاردو 500 میلیون تومان تا دو میلیارد تومان پرداخت کنند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که ایرانی‌ها از سانتافه به عنوان گزینه‌ای جادار، کم مصرف، شکیل از نظر زبان طراحی وایمن یاد می‌کنند. همین ویژگی‌ها باعث شده تا نسخه‌های مختلف سانتافه در طول یک دهه اخیر مورد توجه خانواده‌های ایرانی قرار بگیرند.

شرکت هیوندای 7 ماه قبل هم، سانتافه 2020 را وارد بازار کرد وتوانست به رضایت مشتریان ثابت سانتافه پاسخ قابل قبول بدهد. هیوندای سانتافه 2020 به طور استاندارد از یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر نیرویی معادل 185 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. همچنین یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را به سمت چرخ‌های جلو بر عهده دارد.
 
سانتافه 2021هیوندا

سانتافه فیس لیفت 2021؛ تغییر زبان طراحی و جذابیت نسخه تازه نفس

بررسی تصاویر منتشر شده از نسخه جدید سانتافه، نشان می‌دهد که هیوندای با تغییر زبان طراحی این مدل، موفق به حفظ ساختار و زیبایی دو چندان سانتافه 2021 در بدنه خارجی و داخلی خودرو شده است. در طراحی جدید هیوندای سانتافه اولین نکته‌ای که خود خودنمایی می‌کند تغییر ابعاد جلو پنجره است. در این تغییر ابعاد جلوپنجره عریض‌تر شده که بسته به تریم خودرو از الگو‌های متفاوتی در طراحی برخوردار شده است.

از طرفی طرح چراغ‌های LED دیلایت نیز مورد بازنگری قرار گرفته و به شکل T ساخته شده‌اند. در نمای جانبی نیز طرح جدید رینگ‌های 20 اینچی جلب نظر می‌کند. در بخش عقب نیز گرافیک جدید چراغ‌ها، نواری که عرض خودرو در میان چراغ‌ها را طی کرده و طرح جدید اجزای روی سپر، نمایی تازه به این قسمت بخشیده است.

در فضای داخلی محصول نیز، کابین جادارتر از قبل شده و بخش پایینی کنسول میانی به گونه‌ای طراحی شده که فضای بیشتری ارائه دهد. روی این قسمت یک اهرم انتخابگر نصب شده که راننده می‌تواند یکی از حالت‌های شنی، برفی، اکو، کامفورت، اسپرت یا اسمارت را برای رانندگی انتخاب نماید. در صورت برگزیدن حالت اسمارت (هوشمند)، سامانه می‌تواند به صورت خودکار سبک رانندگی را تشخیص داده و به صرفه‌ترین حالت را انتخاب نماید.

در نهایت نکته قابل توجه این ات که در مدل جدید سانتافه اهرم تعویض دنده حذف شده وهیوندای  انجام این امر را برعهده دکمه‌هایی گذاشته که روی کنسول مرکزی نصب شده‌اند.
 
نمایشگر 10.25 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه نمایش 12.3 اینچی مقابل چشمان راننده، طراحی داشبورد هیوندای سانتافه 2021 را تکمیل می‌کنند. در کنار تمام این تغییرات باید به متریال استفاده شده در کابین اشاره کرد که نسبت به نمونه قبلی بسیار باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

آپشن های سانتافه
هیوندای سانتافه مدل 2021 یک کابین جذاب دارد که بسیاری از آپشن‌های روز مانند صفحه کیلومتر دیجیتال، صفحه نمایش هدآپ، گرم کن صندلی‌های عقب و بسیاری موارد دیگر را دارد. مدل 2021 این خودرو برخی تغییرات داخل کابین داشته تا این خودرو با هیوندای پالیسید بزرگ‌تر و لوکس‌تر هماهنگی بیشتری داشته باشد.
 
مهم‌ترین ویژگی کابین این خودرو فضای سرنشین بسیار جادار در هر دو ردیف صندلی است. سانتافه همچنین فضای بار بسیار خوبی پشت صندلی‌های عقب خود دارد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

تغییر قابل قبول در مشخصات فنی سانتافه 2021

هیوندای علاوه بر تغییر زبان طراحی این محصول، مشخصات فنی سانتافه را مورد تغییر و تحول قرار داده است. اما مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن دو پیشرانه به فهرست نمونه‌های قابل خرید، بهبود ظاهری در بدنه و تولید نمونه لوکس با تریم کالیگرافی (Calligraphy) هستند. حتی مدل‌های استاندارد سانتافه 2021 هم نسبت به قبل، کمی قدرتمندتر خواهند شد.

با این حال مدل سانتافه 2021 دارای پیشرانه 2.5 لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی (به‌جای نمونه 2.4 لیتر) است تا قدرت 191 اسب‌بخار و گشتاور 247 نیوتن‌متر تولید کند.
 
این کراس‌اور، جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار دارد؛ اما می‌تواند با سیستم تک یا دو دیفرانسیل خریداری شود. برای پیشرانه 2.5 لیتر جدید، فناوری اسمارت استریم هیوندای ارائه شده است تا ضمن مدیریت عملکرد سوپاپ‌ها و انژکتور، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش دهد. با این شرایط، میانگین مصرف سوخت سانتافه به 9 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد.

برای اولین‌بار، سانتافه با پیشرانه 2.5 لیتر توربوشارژ نیز تولید خواهد شد. این مدل، 277 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور دارد تا برتری مهمی نسبت به موتور قبلی (دو لیتر توربوشارژ) با قدرت 235 اسب‌بخار و گشتاور 352 نیوتن‌متر ایجاد کند. همچنین، جعبه‌دنده جدید 8 سرعته روی سانتافه توربو نصب خواهد شد که با سیستم دبل کلاچ روغنی، عملکرد سریع‌تری خواهد داشت.

میزان مصرف سوخت پیشرانه این خودرو در سطح شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با 10.7 و 8.1 و 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. سامانه تمام چرخ محرک این اعداد را تا 11.2 و 8.7 و 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر افزایش خواهد داد. شتاب صفر تا صد این نسخه نیز معادل 9.4 ثانیه اعلام شده است.

در بحث ایمنی نیز از ورق‌های سخت کاری شده در قسمت‌های مختلف استفاده شده تا ضربه‌های ناشی از برخورد و تصادف بهتر جذب شوند. در پلتفرم جدید از مرکز ثقل پایین تری استفاده شده که در بهبود پایداری خودرو نقش بسزایی ایفا می‌کند.

همچنین با استفاده از پلتفرم جدید، وزن خودرو نیز کاهش یافته و به لطف فرآیند عایق کاری صوتی جدید کابین، صدای کم تری در قسمت داخلی شنیده می‌شود. با به کارگیری پلتفرم جدید، فضای داخلی کابین نیز افزایش یافته و اکنون فضای پا در ردیف دوم به میزان 3 سانتی متر و در ردیف سوم به میزان 4 سانتی متر افزایش یافته است.
 
 
  
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان