رایزنی لاوروف و ظریف فردا در مسکو

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد فردا سه‌شنبه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت‌و‌گو خواهند کرد.

بنابر گزارش «آرمن پرس»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیست و ششم ژانویه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت‌وگو خواهند کرد.

این بیانیه افزود: انتظار می‌رود دو طرف درباره برخی موضوعات مهم در دستور کار بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله وضعیت منطقه قره‌باغ گفت‌وگو کنند.

ظریف در حال انجام سفرهای منطقه‌ای است و در اولین مقصد، شب گذشته وارد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شد. او در این سفر، بعد از دیدار و گفت‌وگو با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور این کشور، با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی خود دیدار و به گفت‌وگو نشست. وی قرار است در ادامه این سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و در صورت انجام هماهنگی، آخر هفته نیز به ترکیه برود.

این نخستین سفر ظریف به جمهوری آذربایجان پس از درگیری اخیر بین این کشور و ارمنستان است. ظریف قرار بود آذر ماه به باکو و مسکو سفر کند که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه در هیأت دولت به تعویق افتاد. پس از آن نیز وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران آمد و با ظریف و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این مدت نیز معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دو سفر به ایران داشت که در آخرین سفر نیز چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان