بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سوریه توسط شرکت دلتا انرژی آمریکا

منابع محلی اعلام کردند، به زودی شرکت «دلتا انرژی» آمریکا بهره برداری از میدان های نفتی شمال شرقی سوریه را شروع خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق - منابع رسانه ای محلی اعلام کردند، شرکت «دلتا انرژی» آمریکا در حال تهیه و تدارک تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای استخراج نفت و مستقر کردن آنها در میدان های نفتی واقع در شمال شرقی سوریه با هدف شروع بهره برداری از آنها در آینده نزدیک است.

به گفته این منابع سوری دلتا انرژی قرار است، استخراج نفت در سوریه را با میدان های «رمیلان» و «الجبسه»، در حوالی شهر حسکه، مرکز استان حسکه آغاز کند، چون این دو میدان همانند میدان های نفتی دیر الزور در شرق سوریه نیازمند محافظت و مراقبت نیستند.

یکی از مهندسین این شرکت نفتی آمریکایی که با شرکت نفتی «الجزیره»، فعال در شمال شرقی سوریه در ارتباط است، خاطر نشان کرده که یکی از برنامه های آتی شرکت دلتا انرژی تعمیر و تجهیز و نوسازی میدان های نفتی دیر الزور است که از جنگ آسیب دیده و قادر به فعالیت نیستند.

با این حال این مهندس شرکت دلتا انرژی تأکید کرده، هنوز هیچ برنامه و جدول زمانی مشخصی برای آغاز فعالیت شرکت در این میدان ها و آغاز استخراج نفت از آنها وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرده که یک مهندس مشاور وابسته به شرکت، مسئول پرونده استخراج و بهره برداری از میدان های نفتی شمال شرقی سوریه است و هم اکنون به همراه تیمی از مهندسین درحال بازدید از میدان های نفتی و بررسی وضعیت آنها جهت آغاز استخراج نفت از این میدان هاست.

این مهندس شرکت دلتا انرژی با بیان اینکه تا پیش از این تنها شرکت نفت الجزیره اجازه ورود به پرونده میدان های نفتی واقع در مناطق تحت تصرف «قسد» را داشته، افزوده بود: نفت استخراج شده از این میدان ها راهی منطقه کردستان عراق خواهد شد، چون آمریکا همچنان بر جلوگیری از دستیابی نظام سوریه به میدان های نفتی این کشور اصرار دارد.

پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در مناسبت های مختلف گفته بود که نظامیان آمریکایی برای تأمین امنیت و محافظت از چاه های نفت در در سوریه حضور دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان