مدیریت پرتنش آفت جان سرخابی ها؛

یحیی و فکری فریب بردهای اخیر را نخورند

دو تیم سرخابی پایتخت به ویژه پرسپولیس در حالی در مسابقات اخیر خود به پیروزی رسیدند که اقتدار لازم برای کسب هر سه امتیاز بازی در نحوه فوتبال شان مشاهده نشد.

سرویس ورزش مشرق – تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته های آخر لیگ برتر در خانه و خارج از خانه به برتری مقابل رقبای خود دست پیدا کردند اما این بردها و البته پیروزی های پیشین استقلال هرگز نمایانگر اقتدار و مژده دهنده رسیدن این تیم ها به عنوان قهرمانی نبوده است.

پیروزی تیم پرسپولیس در دیدار با فولاد خوزستان به زعم همه کارشناسان پرسپولیسی و غیر پرسپولیسی تنها مرهمی بر نتایج رقم خورده قبلی این تیم در طول هفته های پیش از آن بود. فولاد خوزستان در این دیدار دو بار توپ را به تیر دروازه پرسپولیس کوبید و در چند موقعیت خوب دیگر تا آستانه باز کردن دروازه حامد لک پیش رفت ولی با آمادگی این  دروازه بان و البته خوش شانسی پرسپولیسی ها توپ فولادی ها به درون چارچوب این تیم راه پیدا نکرد تا شاگردان یحیی گل محمدی پس از هفته ها تساوی در لیگ برتر، به یک برد ارزشمند خانگی در تهران دست پیدا کنند. این برد گرچه 3 امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان آورد و این تیم را به کورس با صدرجدولی ها(البته با دو بازی کمتر) برگرداند ولی هرگز نتوانست توقعات طرفداران این تیم از نحوه بازی تیمی که 4 فصل متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرده برآورده کند.

اما در سوی دیگر پایتخت تیم استقلال هم هنوز نتوانسته آنچنان که باید و شاید در حد یک صدرنشین در لیگ برتر بیستم انتظارات طرفدارانش را برآورده کند. استقلال گرچه با کسب 6 برد و 4 تساوی امروز با یک بازی کمتر نسبت به تیم های دیگر با 22 امتیاز در صدر جدول رده بندی ایستاده است ولی این تیم همچنان در سایه توانایی های دروازه بان جدیدش محمدرشید مظاهری توانسته به این رتبه دست پیدا کند. تیمی که روبروی تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اراک دو بار مهاجم حریف را با دروازه بانش تک به تک می بیند و در دیدار با گل گهر سیرجان تنها و تنها با درخشش فوق العاده مظاهری توانسته یک برد بیرون از خانه را بدست بیاورد هرگز صدرنشینی مقتدر نیست که اگر بود با تیم رده دومی جدول یک امتیاز فاصله نداشت. صنعت نفت آبادان با تعداد بازی برابر با استقلال با 21 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی است و در همین هفته پیش رو می تواند با لغزش استقلال مقابل سایپا و یک برد این تیم را پشت سر بگذارد.

البته استقلال در دیدار با تراکتور یک برد مقتدرانه با درخشش مهاجمان خودش کسب کرد و نشان داد مدعی اصلی قهرمانی است، اما از اشتباهات متعدد خط دفاعی تراکتور و موقعیت های کم استقلال هم در این دیدار نباید گذشت.

پر بیراه نیست اگر بگوییم دو تیم سرخابی پایتخت به ویژه پرسپولیس در حالی در مسابقات اخیر خود به پیروزی رسیدند که اقتدار لازم برای کسب هر سه امتیاز بازی در نحوه فوتبال شان مشاهده نشده است. البته نباید فراموش کرد که سرمربیان این دو تیم تحت تأثیر شدید وضعیت مدیریتی باشگاه ها یشان هستند. یحیی گل محمدی با مدیرعامل پیشین و رییس هیأت مدیره فعلی باشگاه پرسپولیس به اختلاف رسیده در این مدت هرگز نتوانسته یک روز بدون حواشی مرتبط با این موضوعات را پشت سر بگذارد. حواشی که اسباب نگرانی طرفداران این تیم که نماینده ایران در لیگ قهرمانان 2021 نیز هست را ایجاد کرده است.

در سوی دیگر استقلال است که پس از کوران مدیریتی که در ابتدای فصل دچارش بود حالا خبر می رسد که رییس هیأت مدیره اش در جلسه ای با نماینده فرهاد مجیدی در حال مذاکره برای روزهای احتمالی برکناری محمود فکری است! اقدامی که البته از سوی اسماعیل خلیل زاده و حجت نظری تکذیب شد ولی احمد مددی این مسایل را رد نکرد و تنها در مصاحبه ای با سایت باشگاهش گفت که باشگاه با قدرت از محمود فکری حمایت می کند. صحبتی که پیش از این درباره وینفرد شفر و فرهاد مجیدی هم تکرار شده بود ولی دیدیم که چطور پس از مدتی کوتاه نفر جانشین روی کار آمد.

در این شرایط قطعا آرامش بهترین دستاورد مدیران دو باشگاه استقلال برای سرمربیان هر دو تیم سرخابی پایتخت است تا بتوانند برای کسب نتایج مورد نظر هواداران میلیونی شان و بهره برداری صحیح از میلیاردها تومان هزینه برای تیم های شان انتظارات هواداران خود را برآورده کنند وگرنه با ادامه این وضعیت این بردها تداوم چندانی نخواهند داشت و در نهایت اتفاقات پشت پرده به هر دو تیم و البته، نتایج شان در لیگ برتر لطمه ای سنگین وارد خواهد کرد. کما اینکه طی هفته های گذشته شاهد این موضوع در باشگاه پرسپولیس بودیم و استقلال هم با درخشش مظاهری 3 برد متوالی را بدست آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان