حواشی ادامه‌دار نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/ نفر شانزدهم کیست؟

گروه سیاست سایت فردا – جریان سیاسی اصلاحات با نزدیک شدن به انتخابات گام مهمی در جهت ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی خود برداشته و نهادی جدید برای ساخت اجماع پدید آورده است. نهادی متشکل از احزاب و اعضای حقیقی که حول محور رئیس دولت اصلاحات فعالیت کرده و جای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان را می‌گیرند.
تشکیل این سازوکار، اما از همان ابتدا با حواشی و انتقاداتی همراه بود که انگار قصد تمامی ندارد. هنوز هم برخی از اصلاح‌طلبان ایرادات شورای سیاست گذاری را به این نهاد نیز وارد می‌دانند و نگران رویه و رویکرد حقیقی‌ها هستند. حقیقی‌هایی که تا اینجای کار 15 نفر بوده، اما ممکن است افزوده شوند.
شاهد آنکه علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «نامه‌نیوز» می‌گوید: «عضا با هماهنگی ایشان (سید محمد خاتمی) انتخاب شده‌اند و فقط ممکن است که یک نفر اضافه شود و تعداد اعضای حقیقی به 16 نفر برسد».
نفر شانزدهم کیست؟ برای پاسخ به این پرسش، اما باید نگاهی به حاضران و غایبان در لیست 15 نفره انداخت. «بهزاد نبوی»، «سیدحسین مرعشی»، «محسن امین‌زاده»، «محسن میردامادی»، «محمدرضا جلایی‌پور»، «علیرضا علوی‌تبار»، «سیدحسن رسولی»، «سیدسراج‌الدین موسوی»، «حسن صادقی»، «عماد بهاور»، «بدرالسادات مفیدی»، «سیدمعروف صمدی»، «فاطمه سعیدی»، «فخرالسادات محتشمی‌پور» و «اسماعیل گرامی‌مقدم» این فهرست 15 نفره را تشکیل می‌دهند.
موسوی خوئینی‌ها، عبدالله نوری و موسوی لاری، اما از جمله غایبان در این تشکل جدید هستند. حال اگر در نظر داشته باشیم که حسین کمالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب این باره به «اعتمادآنلاین» می‌گوید: «خود آن‌ها باتوجه به شرایط و وضعیتی که وجود دارد از پذیرش این مسئولیت به صورت مستقیم و اجرایی سرباز زده اند، اما وعده همکاری و مساعدت در همه زمینه‌ها را به دوستان ما داده اند.» می‌توان به این نتیجه رسید که نفر شانزدهم نیز احتمالا یکی از همین افراد است.
به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که آنطور که صوفی گفته فردی به این نهاد اضافه می‌شود یا خیر؟ مهم‌تر از آن، اما این است که حواشی و انتقادات وارده به این سازوکار انتخاباتی تازه پایان می‌یابد یا خیر؟ حتی مهم‌تر از آن، باید منتظر ماند و دید که این افراد حقیقی و حقوقی اصلاح‌طلبان زیر چتر نهاد جدید به اجماع رسیده و با یک کاندیدای واحد وارد رقابت‌های انتخاباتی پیش رو می‌شوند یا خیر؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان