ماهان شبکه ایرانیان

جراحی های لاغری: آیا برای شما مناسب است؟

اگر شاخص حجم بدن شما (BMI) ۴۰ یا بالاتر از آن است—این یعنی ۵۰ کیلو اضافه وزن برای آقایون و ۳۵ کیلو اضافه وزن برای خانم ها—شما به طور جدی چاق خوانده می‌شوید و می توانید جراحی ‌های لاغری را انجام دهید.

جراحی های لاغری: آیا برای شما مناسب است؟

اگر شاخص حجم بدن شما (BMI) 40 یا بالاتر از آن است—این یعنی 50 کیلو اضافه وزن برای آقایون و 35 کیلو اضافه وزن برای خانم ها—شما به طور جدی چاق خوانده میشوید و می توانید جراحی های لاغری را انجام دهید.

این جراحیها برای افرادی که شاخص حجم بدنشان بین 35 تا 40 است و از عوارض و مشکلات ناشی از چاقی رنج می برند هم می تواند مناسب باشد. برای این افراد، احتمال مرگ ناشی از انجام ندادن جراحی خیلی بیشتر از عوارض ناشی از انجام دادن آن است.

به خاطر داشته باشید که مثل سایر درمانهای مربوط به چاقی، نتیجه عمل ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. در اکثر موارد، بیماران باید ثابت کنند که تلاششان برای پایین آوردن وزن موثر نبوده است. برای ارزیابی توانایی و قابلیت واکنش شما به لاغری و کاهش وزن و تغییر در تصویر بدن، نیاز به بررسیهای روانشانسی است. بیماران باید انگیزه ای قوی برای این عمل داشته باشند و از مشکلات مربوط به رژیمغذایی، ورزش و رهنمونهای دارویی که بعد از عمل باید رعایت کنند، مطلع باشند. همچنین تحقیقاتی نیز برای تشخیص وضعیت سلامت قلب و هورمونهای شما انجام می گیرد. مشاوره غذایی نیز از الزامات قبل از جراحی است.

سوالهای زیر به شما کمک میکند که ببینید آیا جراحی لاغری می تواند برای شما مناسب باشد یا خیر:

  • آیا تا به حال سعی کردهاید که از طریق روش های مرسوم برای لاغری، کمک کنید: مثل رژیمهای غذایی کنترل کننده کالریهای مصرفی، مشاوره تغذیه، ورزش و…؟
  • آیا به خوبی از روند عمل و تاثیرات درمانی آن مطلع هستید؟
  • آیا به جدیت تصمیم گرفتهاید که وزنتان را پایین بیاورید و وضعیت سلامتیتان را بهبود بخشید؟
  • آیا میدانید که ممکن است شیوه زندگیتان بعد از عمل به طور کل تغییر کند؟
  • آیا از مشکلات و عوارض خاص این جراحیها مثل محدودیت های شدید رژیمی باخبر هستید و میدانید که ممکن است جراحی روی شما جواب ندهد؟
  • آیا می توانید مراقبتهای پزشکی پس از عمل را تا آخر عمر دنبال کنید؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان