فیلم/ هدف صدام از جنگ به روایت شهید فلاحی

تیمسار ولی الله فلاحی در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ به سمت کفیل ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد و حدود سه ماه بعد، در تاریخ ۷ مهر ۱۳۶۰، به همراه جمع دیگری از مقامات لشکری، به شهادت رسید

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «ولی‌الله فلاحی» به تاریخ 10 اردیبهشت 1310 شمسی در «طالقان» متولد شد. در مهرماه سال 1330 وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی و رسته‌ی زرهی از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شده و سپس در لشکر 92 زرهی خدمت خود را شروع کرد. فلاحی به دلیل مخالفت‌هایش با حکومت پهلوی از سال 1330 تا 1352 چهار بار به زندان افتاد. او در 12 مهرماه 1357 پس از گرفتن درجه سرتیپی به شیراز منتقل شد و به عنوان معاون فرماندهی مرکز پیاده شیراز به کار خود ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید و از آغاز بحران تجزیه طلبی در غرب کشور تا آغاز جنگ ایران و عراق در جبهه‌ها حضور دائم داشت.

تیمسار ولی الله فلاحی در تاریخ 29 خرداد 1359 به سمت کفیل ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد و حدود سه ماه بعد، در تاریخ 7 مهر 1360 در سانحه هوایی کهریزک، به همراه جمع دیگری از مقامات لشکری، شربت شهادت نوشید.

آن چه پیش رو دارید، بخش هایی است از مصاحبه شهید فلاحی درنخستین هفته های آغاز جنگ از سوی رژیم صدام:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان