آشنایی با خواص پنجه مریم و ویژگی های این گیاه

گیاهان خواص بسیار زیادی دارند که ممکن است از آن ها بی خبر باشید. پنجه مریم هم یکی از همان گیاهانی می باشد که علاوه بر مزیت هایی که دارد ممکن است مشکلات دیگری را برایتان بوجود بیاورد بنابراین بهتر است قبل از استفاده از گیاه پنجه مریم خواص آن را به خوبی مطالعه کنید.

آشنایی با خواص پنجه مریم و ویژگی های این گیاه

گیاهان می توانند درمان های بسیار خوبی باشند زیرا عوارض آن ها بسیار کم تر از دارو های شیمیایی می باشد و به راحتی می توانید آن ها را در عطاری ها پیدا کنید و همچنین برای آن ها نیازی به دادن میزان پول بسیار زیاد نمی باشد. در واقع گیاهان از قدیم مورد استفاده مردم بوده اند و در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته اند. در ادامه شما را با خواص پنجه مریم آشنا می کنیم و شما می توانید از خواص ارزشمند این گیاه استفاده کنید.

خواص پنجه مریم

گیاه پنجه مریم

گیاه پنجه مریم یکی از گیاهانی می باشد که بیش تر در مکان های نم دار می روید بیش تر افراد از ریشه آن استفاده می کنند. این گیاه علفی است به نام سیکلامن از خانواده های پریمولاسه و از تیره پامچال می باشد. این گیاه دارای ساقه های غده ای و زیر زمینی و همچنین برگ های پهن و قلبی شکل با کناره های دندانه دار به رنگ سبز روشن می باشد. این گیاه به نگونسار هم معروف می باشد زیرا دارای گلبرگ های قرمز می باشد. 12 نوع از این گیاه تا به حال شناسایی شده است و نوع بسیار مشهور آن در آمریکا می روید و نام آن سیکلامن پرسیکوم می باشد. می توان گفت این گیاه بومی قفقاز و مدیترانه است ولی در ایران هم در شهر های گرگان، گیلان، مازندران و نواحی غرب کردستان نیز می روید. مزاج این گیاه گرم و خشک می باشد.

خواص پنجه مریم

پنجه مریم خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

تمیز کننده صورت

ریشه این گیاه برای تمیز کردن صورت به کار می رود. در واقع شما می توانید با استفاده از این گیاه چرک، بثورات پوستی و … را از صورت خود پاک کنید. این گیاه در برخی از موارد می تواند خال های صورت را از بین ببرد و صورتی صاف را به شما هدیه کند.

پنجه مریم و تمیز کنندگی صورت

درمان بیماری ها

  • پنجه مریم یکی از گیاهانی می باشد که می توانید برای درمان نقرس و پیچیدگی های مهره کمری از آن ها استفاده کنید.
  • البته اگر این گیاه را با کمی عسل مخلوط کنید می توانید به عنوان ضماد و مرهم بر روی زخم های سخت و خنازیر قرار بدهید و آن ها را درمان کنید.
  • این گیاه نباید برای درمان های چشمی به تنهایی استفاده شود زیرا مشکلات بسیاری را برایتان ایجاد می کند.
  • اگر ریشه این گیاه را بجوشانید و آن را با عسل مخلوط کنید می توانید برای درمان یرقان و زردی از آن استفاده کنید. بعد از این که بیمار مبتلا به زردی این ترکیب را خورد باید زیر پتویی دراز بکشد تا عرق کند. عرق های این فرد به رنگ زرد می باشد و زردی از راه عرق دفع می شود.

قاعده آور

یکی دیگر از خواصی که این گیاه دارد این است که می تواند زمان قاعدگی را به جلو بیندازد. این خاصیت پنجه مریم برای سقط جنین و آسان شدن وضع حمل کاربرد بسیاری داشته است و بسیاری از افراد هنوز هم از این گیاه برای وضع حمل آسان از آن استفاده می کنند. البته برای قاعدگی می توانید از گیاه فرنجمشک نیز استفاده کنید.

پنجه مریم و سکنجبین

این ترکیب بسیار مفید می باشد و خواصی دارد که عبارت است از :

  • نافع یرقان
  • پاک کنندگی کبد
  • خارج کننده صفرا به صورت عرق
  • دفع بلغم

درمان بواسیر با پنجه مریم

درمان بواسیر

این گیاه یکی از باز کننده های بسیار قوی می باشد و اگر در نزدیکی مقعد قرار بگیرد می تواند بواسیر شما را درمان کند.

پادزهر

یکی دیگر از خواص پنجه مریم عملکرد آن به صورت پادزهر می باشد. این گیاه را می توانید برای درمان گزیدگی حشرات در محل گزش قرار بدهید تا نتیجه بخشی آن را مشاهده کنید.

درمان خنازیر

خنازیر همان غده های چرکی زیر گلو می باشد و شما می توانید از پنجه مریم برای درمان آن ها استفاده کنید. البته باید قبل از استفاده از هر چیزی برای درمان خنازیر از پزشک معالج خود مشورت بگیرید.

درمان سردرد

بسیاری از سردرد هایی که شما دچار آن می شوید به دلیل وجود بیش از حد سودا در بدن می باشد. اگر سردرد شما از این نوع باشد می توانید با کمی گیاه پنجه مریم این درد را درمان کنید.

خواص پنجه مریم

گیاهان بسیار زیادی برای درمان در طب سنتی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و به صورت کلی درد های خود را درمان کنید ولی باید بدانید که برخی از گیاهان ممکن است برای بدن مضر باشد و وضعیت سلامتی شما را به خطر بیندازد. قبل از استفاده از هر نوع گیاهی بهتر است خاصیت آن ها را بدانید و یا می توانید از پزشک و یا افراد متخصص در طب سنتی برای استفاده از گیاهان به جای دارو های شیمیایی کمک بگیرید. اگر از این مطلب راضی بودید می توانید با کلیک بر روی لینک ها خواص کنجد سیاه و خواص آلو را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان