ماهان شبکه ایرانیان

حاجی دلیگانی: هر نفر فقط یک بار می‌تواند وام ازدواج دریافت کند

خبرگزاری ایرنا: حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در خصوص جزئیات افزایش مبلغ وام ازدواج در سال 1400 اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 50 میلیون تومان برای هر عروس و داماد در نظر گرفته بود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی، اما مبلغ این وام 20 میلیون تومان افزایش یافت و به 70 میلیون تومان (به ازای هر نفر) رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یک اعتبار تشویقی برای پسرانی که زیر 25 سال و دخترانی که زیر 23 سال ازدواج می‌کنند، گذاشته شد.

وی ادامه داد: براساس این اعتبار تشویقی، 30 میلیون تومان برای این دختران و پسران (زیر 23 سال وپسران 25 سال) اضافه و در مجموع 100 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

به گفته نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، به منظور جلوگیری از برخی تبعات احتمالی افزایش مبلغ وام (همچون خرید و فروش وام، طلاق و ازدواج‌های صوری و...) نیز به هر شخص فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.

وام ازدواج از سال 1396 با مبلغ 10 میلیون تومان به روز شد و در سال 98 و 99 به ترتیب به 30 میلیون و 50 میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت.

از آغاز تشکیل دولت تدبیر و امید مجموع میزان این وام نیز برابر با 2 هزار میلیارد تومان بود که از سال 96 به 10 هزار میلیارد و در سال 97 نیز به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سال 98 نیز نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور پرداخت و به روز شد و در سال 99 نیز رقم این وام نیز در مجموع به 50 هزار میلیارد تومان رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان