وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان‌ها +نقشه

خبرگزاری تسنیم: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی مراکز استان‌ها از شنبه 11 بهمن ماه، در حال حاضر هیچ شهرستانی قرمز نیست، اما به خاطر احتمال شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی باید مراقبت‌ها را جدی رعایت کرد.

افزایش تعداد مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی از ابتدای هفته جاری باعث بروز نگرانی میان مسئولان بهداشت و درمانی کشور شده است به‌صورتی که همواره از همان روز شنبه اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی را برای تثبیت اوضاع دوباره یادآوری کردند.

نکته نگران‌کننده در این زمینه بحث عادی‌انگاری از سوی برخی هموطنان است که در عموم کلان‌شهر‌ها باعث شده است روند ابتلا سرعت گرفته باشد به‌عنوان مثال بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت پایتخت‌نشینان به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی همه‌گیری کرونا در کشور از ابتدای بهمن‌ماه به بعد نصف شده است و تنها 50 درصد از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان‌ها +نقشه

البته این پایان کار نبوده است و با کاهش محدودیت تردد میان شهر‌ها یکباره تهرانی‌ها بار سفر به سایر نقاط کشور بسته به‌قول معروف به دل جاده‌ها زدند تا جایی که مسئولان راهنمایی و رانندگی اعلام کردند در یک هفته اول بهمن 1399 میزان تردد بین‌جاده‌ای یکباره جهشی 47 درصدی را تجربه کرده است و همین جابه‌جایی گسترده عاملی در انتقال ویروس منحوس از پایتخت به برخی نقاط کم‌خطرتر می‌شود.

در این زمینه نباید فراموشی کرد که این تردد سفر میان شهرستان‌ها باعث شکل‌گیری مراسم‌ها و دورهمی‌ها می‌شود و با این تجمع در اماکن بسته چرخه همه‌گیری سرعت گرفته باشد که شاهد مثال اصلی آن در استان مازندران و گیلان است که این روند می‌تواند تغییر رنگ منطقه از قرمز به نارنجی را با مخاطره‌ای جدی روبه‌رو و مدیریت همه‌گیری را از کنترل خارج کند.

براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی مراکز استان‌ها از شنبه 11 بهمن ماه، در حال حاضر هیچ شهرستانی قرمز نیست، اما به خاطر احتمال شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی باید مراقبت‌ها را جدی رعایت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان