مازیار دانیالی؛ کیگر محصولی از کمپانی رنو است که در زمان ارائه مدل مفهومی، مسئولان رنو آنرا خودرویی ارزان قیمت برای بازار هند معرفی کردند. اکنون تصاویر رسمی مدل تولید انبوه این خودرو منتشر شده که در ادامه نگاهی به ویژگیهای آن خواهیم داشت.
ابعاد
کیگر در تبلیغات رنو به با پیام همه چیزهای خوب در یک مجموعه کوچک، معرفی شده، زیرا از منظر ابعاد تنها 3991 میلیمتر در طول توسعه یافته است تا کراس اووری بسیار جمع و جور باشد.
در بررسی اعداد مربوط به کیگر به یک شاخص قابل توجه میرسیم که مربوط به ارتفاع خودرو از سطح زمین میشود، زیرا کیگر اینجا عدد 205 میلیمتر را همراه خود دارد. با این ویژگی محصول جدید رنو براحتی میتواند در جادههای نه چندان هموار کشور هند براحتی ماجراجویی کند.
طراحی
در قسمت دماغه، رویکرد موفقی را مشاهده میکنیم که شامل چراغهای اصلی باریک و جانمایی خلاقانه سه چراغ مربعی داخل بامپر (سپر) در هر سمت میشود. لوگوی بزرگ کرومی رنو نیز در مرکز درپوش موتور و گریل (جلوپنجره) جلب نظر میکند.
در نمای جانبی بدنه حالت عضلانی دارد و در قسمت عقب نیز الگوی طراحی تا حدودی ذهن بیننده را به سمت سی- اچ آر تویوتا هدایت میکند. در مجموع رنو یک طراحی موفق را برای کیگر ارائه داده است.
کابین
فضای داخل کابین با توجه به کلاس اقتصادی کیگر، در سطح قابل قبولی قرار دارد. طراحی نمایشگر اصلی 8 اینچی تبلتی و دسترسی تنظیمی سیستم تهویه از سایر خودروهای رنو و داچیا وام گرفته شده است. برای نشانگر امپر نیز از نمونه دیجیتال 7 اینچی استفاده شده است.
پیشرانه
اینجا انتخابهایی پیش روی مشتریان بر اساس تریم قرار خواهد داشت. یکی نمونه 3 سیلندر 1 لیتری توربوشارژ با 100 اسب بخار خروجی و گششتاور 118 نیوتن متر که این مجموعه با جعبه دنده 5 سرعته دستی یا سی وی تی قابل سفارش است. نمونه دیگر پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی است که 72 اسب بخار خروجی و 96 نیوتن متر گشتاور دارد.