اعتراض ایران به رفتار دیروز خلبان ترکیش‌ایر

باشگاه خبرنگاران: محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت قیر گفت: در بازار کنترل‌های لازم انجام نمی‌شود. قیر جزو مصالح ساختمانی است و این افزایش قیمت ضرورتی ندارد.

او ادامه داد: قیمت فعلی قیر در کشور نه با قیمت جهانی رابطه دارد و نه منطقی نیست. 40 درصد افزایش قیمت قیر داشتیم و به همین نسبت، پروژه‌های عمرانی را کاهش داده‌ایم.


آسمان مشکلی برای فرود هواپیما ندارد

اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرواز‌های عبوری از آسمان ایران گفت: دشمن ما می‌جنگد تا آسمان ما را از سهم پرواز‌های عبوری حذف کند. ما باید به شدت بجنگیم تا سهم خود را از دست ندهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید پیگیری کنند تا این سهم باقی بماند.

او تاکید کرد: همسایه‌های ما اصلاً نگاه مالی به پرواز‌های عبوری ندارند و استکبار صرفاً می‌خواهد ما را زمین بزند و درآمد‌های ما را از پرواز‌های عبوری کاهش دهد.

اسلامی با بیان اینکه به شرکت فرودگاه‌ها با مصوبه دولت اختیار داده‌ایم تا تعرفه‌های پرواز عبوری را کاهش دهد، افزود: همچنین باید سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها با نیرو‌های مسلح مذاکره کنند تا مسیر‌های مستقیم از آسمان ایران افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم فرود هواپیمای ترکیش‌ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) در بامداد دیروز گفت: از سازمان هواپیمایی خواسته‌ام تا از شرکت ترکیش‌ایر بازخواست کند که چرا خلبان این کار را کرده است؟

اسلامی بیان کرد: شرایط خاصی حاکم نبود و هواپیما می‌توانست فرود بیاید؛ کما اینکه پس از آن، ایران‌ایر در فرودگاه نشست داشت، ولی ترکیش‌ایر بازگشت غیرعادی داشته است.

به گفته این مقام مسئول هیچ حالت غیرعادی نبوده و سازمان هواپیمایی باید از ترکیش‌ایر توضیح بخواهد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان درباره صدای آژیر در روز گذشته گفت: شنیده شدن صدای آژیر به دلیل اتصالی یک سیم برق بوده، ولی بعداً این صدا خاموش شد و هیچ ارتباطی با اتفاق رخ داده، نداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان