دستور ویژه قالیباف برای حمایت از حقوق معلولان

خبرگزاری تسنیم: مجید بهروزنیا رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین با اشاره به جلسه برگزار شده با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه روز گذشته و در ارتباط با اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مشکلات معلولان در مجلس برگزار شد.

وی تصریح کرد:در ابتدا این جلسه سابقه‌ای از فعالیت مراکز توانبخشی و خدمات به معلولان و سالمندان ارائه شد. همچنین مشکلات و موانع پیش رو مراکز تواتبخشی غیردولتی به تفصیل مطرح و جلسه بسیار خوبی برگزار شد و مستندات لازم درباره نواقص اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین خاطرنشان کرد: با توجه به مستندات ارائه شده به ریاست مجلس شورای اسلامی، آقای قالیباف نیز در همان جلسه دستور اصلاح اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان را در سال آینده را داد.

بهروزنیا گفت:‌در سال جاری 1300 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اختصاص یافته است که این رقم در سال آینده 1700 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و در واقع با توجه به جامعه یک میلیون و پانصد هزار نفری معلولان در کشور سرانه‌ای 80 هزار تومانی برای هر فرد معلول اختصاص یافته است که این رقم پاسخگوی هزینه‌های معلولان نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین با بیان اینکه برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیاز به اعتبار 35 هزار میلیارد تومانی است افزود: عمده اعتبارات اختصاص یافته به قانون حمایت از حقوق افراد معلولیت خاص دو ماده 7 و 27 است به طوری که در ماده 7 به پرداخت حق پرستاری و یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی و ماده 27 به پرداخت حداقل حقوق به معلولان شدید وخیلی شدید غیرشاغل اشاره شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به تأکید ریاست مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به معلولان و مشکلات آن‌ها در سال آینده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان