دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی چه کسانی هستند؟

کیهان: یک روزنامه حامی دولت از اینکه دولت سرنوشت دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی را معلوم نمی‌کند، ابراز تعجب کرد.
آرمان از قول آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه نوشت: شما اگر یک آجر بیرون بگذارید شهرداری همان زمان بالای سرتان حاضر می‌شود می‌پرسد که چه می‌کنید، اگر وام بگیرید تا ضمانت نگیرند و اگر حتی قسط یک روز را پرداخت نکنید برایتان پیامک می‌آید. چطور ممکن است ارز 4200 تومانی را که برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌دهیم، ‌ نمی‌بینیم فردی که آن را دریافت می‌کند، چطور شخصی است و اصلا تعهد دارد؟
وی افزود: حتما اسم این فرد ثبت شده و بانک مرکزی این مبالغ را تخصیص داده و صلاحیت آن را احراز کرده است و ارز را داده و کالا هم وارد شده ولی نگاه نکرده‌ایم که آیا این کالا فروخته می‌شود یا نه! برخی کالای 4200 تومانی را با 32 هزار تومان قیمت‌گذاری کردند، ‌ برخی هم که اصلا ارز را نیاوردند، ‌ عده‌ای هم بیرون سپرده کردند، عده‌ای هم با آن موبایل، زین اسب و خودرو لوکس وارد کرده‌اند که یکباره دیدیم خیابان‌ها پر از مازراتی و پورشه شد!
این کارشناس اقتصادی درباره اینکه دولت، اقتصاد را رها کرده، گفت: بله؛ در واقع شرایط به این شکل شده که انگار دولت می‌خواهد بگوید بخش قیمت‌ها را رها کرده است، سال بعد هم اگر 120 درصد تورم بود خدا را شکر کنید امسال هم که 100 درصد تورم بوده است! حالا می‌خواهند یارانه را زیاد کنند یعنی اشتباه در اشتباه! حتی اگر یارانه را زیاد کنند نهایتا و در بهترین حالت دو برابر می‌شود؛ دولت اول باید شناسایی کند که چه کسانی مستحق هستند حتی اگر نیاز است به او سه برابر یارانه بدهد، ولی به همین ترتیب به همه افراد دارا و ندار به جز یکسری که داوطلبانه یا اجباری انصراف دادند، ‌یارانه پرداخت می‌شود! این کار ایجاد کسری بودجه می‌کند چرا که منبع آن مشخص نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان