دلخوش: دولت ۴ نرخ را در بودجه آورده که همه این نرخ‌ها پنهان بوده

خبرگزاری فارس: سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با لایحه بودجه 1400، اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تائید شده است و با رد کلیات بودجه، دولت آن را بزک کرده و به مجلس می‌فرستد.

وی افزود: جهل به مصوبات کمیسیون تلفیق ظلم است، این در حالیست که در طول سال‌های اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس چه اصلاحی برای بودجه آورده است؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ارز 4200 تومانی فساد می‌آورد، این در حالیست که 2.5 میلیارد دلار آن به دارو تخصیص یافته و 5.5 میلیارد دلار آن به فقرا، محرومین و کالا‌های ضروری مردم؛ بایستی با کلیات بودجه موافقت کنیم و در جزئیات آن را تغییر دهیم.

دلخوش گفت: رئیس مجلس در ابتدای بررسی بودجه اعلام کرد که تغییرات را شورای نگهبان پذیرفته است این در حالی است که تغییرات لایحه بودجه در حد 13 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه همواره سنتی است و منابع درآمدی وابسته به مسائل بین‌المللی، تحریم‌ها و موضوعات داخلی است.

دلخوش خاطرنشان کرد: باید در اصلاحات جزء به سمت اصلاح بودجه 1400 برویم.

وی افزود: دولت 4 نرخ را در بودجه آورده است نه یک نرخ را که همه این نرخ‌ها پنهان بوده و کمیسیون تلفیق آن را شفاف کرد که این صداقت حرفه‌ای کمیسیون تلفیق را نشان می‌دهد.

دلخوش گفت: انضباط مالی در کنار شفاف‌سازی و رعایت آن در تبصره‌ها و شاخص‌ها کار بزرگ کمیسیون تلفیق محسوب می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در بودجه 1400 بهتر شده است، این در حالیست که در سال جاری این رقم 6.3 درصد بوده که در لایحه بودجه 1400 دولت آن را 5.9 درصد اعلام کرده، اما کمیسیون تلفیق آن را به 8.2 درصد افزایش داد.

وی گفت: سهم دولت از فروش نفت طبق لایحه بودجه 23.7 درصد بوده است که کمیسیون تلفیق آن را به 18 درصد کاهش داد ضمن اینکه در تبصره یک بودجه هم موضوع قیر را آورده‌ایم این در حالیست که چند سال است که دولت آن را در لایحه بودجه نمی‌آورد.

وی گفت: 8 میلیارد دلار که حدود 115 هزار میلیارد تومان ارز 4200 تومانی است در لایحه بودجه شفاف شده و بین فقرا و محرومین تقسیم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان