آصفری: باید انضباط مالی در بودجه ایجاد شود

خبرگزاری فارس: محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن 99) پارلمان در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 کل کشور در موافقت با کلیات اظهارداشت: پس از بررسی‌ها و اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 داشت شفاف‌سازی در بودجه صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه تولید 32 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات موجود اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: اگر به بخش اعظمی از کارخانه‌های بزرگ کشور تسهیلات مناسب اختصاص یافته بود قطعاً در حال حاضر از ظرفیت‌های کامل خود استفاده می‌کردند.

آصفری گفت: ما امروز با لشگر بیکاران مواجهیم که اگر برای این بخش اعتبار تخصیص ندهیم چگونه قرار است مشکل اشتغال آن‌ها را حل کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرمساریم که بگوییم بعد از 42 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز هم افرادی هستند که سرپناه و یا مسکنی برای خانواده خود ندارند بنابراین ما در این بخش 20 هزار میلیارد تومان به منظور محرومیت‌زدایی در کمیسیون تلفیق اختصاص دادیم.

وی افزود: ما امروز شرمنده مردم به ویژه قشر محروم هستیم بنابراین در کمیسیون تلفیق برای این قشر تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

آصفری با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی در بودجه 1400 کشور تصریح کرد: اتفاقاً در تبصره‌های مختلف 106 هزار میلیارد تومان ارز جایگزین در این بخش گذاشته شده است که چنانچه کالایی گران شد جایگزین آن شود. متأسفانه در حوزه‌های مختلف از جمله خوراک دام و طیور وارد می‌کردند، اما اجازه ترخیص را به او نمی‌دادند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما ارز 4200 تومانی اختصاص می‌دادیم، اما مردم باید مرغ 30 هزار تومانی می‌گرفتند لذا این اصلاً درست نبود.

وی افزود: امروز شاهد قاچاق ارز در کشور هستیم بنابراین باید انضباط مالی در بودجه وجود داشته باشد.

آصفری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: حمایت از محصولات کشاورزی در لایحه بودجه از موارد دیگری است که با اصلاحات در کمیسیون تلفیق این موضوع ایجاد شده است. مگر می‌توانیم مالیات را از فردی که 40 میلیون حقوق می‌گیرد با کارگری که پای دیگ یا در کارخانه زحمت می‌کشید یکی کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش اظهارداشت: در مجالس ما قبلاً مصوب می‌کردند که حقوق مدیران ارشد 21 برابر باشد یعنی اگر یک کارگر یک میلیون و 800 هزار تومان دریافتی داشت یک مدیر می‌توانست 50 میلیون تومان حقوق دریافت کند، اما در کمیسیون بودجه اصلاح شد و مشخص شد که مدیران 15 برابر حقوق دریافت کنند که البته با همین هم ما مخالف هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان