نیما نکیسا در گفت و گو با مشرق:

شاید همگروه های پرسپولیس شگفتی ساز شوند/تیم یحیی برای آسیا نیاز به تقویت دارد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: هیچ گروهی در آسیا آسان نیست و خیلی مواقع در چنین شرایطی تیم های به ظاهر ضعیف شگفتی ساز می شوند.

سرویس ورزش مشرق – تیم پرسپولیس در قرعه کشی لیگ قهرمانان 2021 آسیا در گروه E با تیم های الریان قطر- گوای هند و برنده پلی آف بین الوحده امارات یا الزوراء عراق همگروه شد.

نیما نکیسا در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت این هفته های پرسپولیس و گروهی که در لیگ قهرمانان آسیا در آن قرار گرفته است حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* پرسپولیس در گروه E با تیم هایی همگروه شد که گفته می شود دردسری برای فینالیست دور قبل لیگ قهرمانان آسیا ایجاد نخواهند کرد. با این فرضیه موافقید؟

- قبل از هر چیز باید گفت که هیچ گروهی در آسیا آسان نیست و خیلی مواقع در چنین شرایطی تیم های به ظاهر ضعیف شگفتی ساز می شوند. ضمن اینکه حتما این تیم ها چیزی در چنته داشته اند که توانستند به این مرحله از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسند.

* قبول دارید که به نسبت آسان تر از بقیه گروه هاست؟

- بله! آسان تر است ولی با توجه به وضعیت این روزهای پرسپولیس باید ابراز امیدواری کرد که این تیم از مشکلات عدیده در سطح کلان باشگاه جدا شود.

* کدام مشکلات؟

- متأسفانه مدتی است که در فاز مدیریتی شرایطی ایجاد شده که روی بازیکنان تیم هم تأثیرگذاشته و کشمکش های اخیر باعث شده نتایج پرسپولیس مقبول هواداران نباشد. باعث تأسف است که اینقدر راحت تیم هایی که در فضای بین المللی فعالیت می کنند را به این روز می اندازیم و به جای ایجاد کردن محیطی آرام برایشان جوی ملتهب را در فضای باشگاه بوجود می آوریم. قطعا با بودن آرامش این تیم ها می توانند بهتر از اعتبار کشورمان دفاع کنند.

* چطور می توان این آرامش را ایجاد کرد؟

- رسانه ها نقش بسزایی در این زمینه دارند در حالی که آنها برای چند تا کلیک بیشتر و فروش چند نسخه زیادتر یا تلویزیون و رادیو برای خوشامد مخاطبان شان فضای این باشگاه را برهم می ریزند. باید به جای این مسایل به موفقیت نماینده کشورمان توجه کنیم تا تیم هم موفق باشد.

* پرسپولیس برای آسیا نیاز به تقویت دارد؟

- قطعا! البته آل کثیر هم برمی گردد ولی امروزه فوتبال مانند شطرنج بین مربیان شده و اگر مربی مهره های لازم را نداشته باشد قطعا در بازی دستش بسته خواهد بود. رفتاری که این روزها با یحیی یا محمود فکری می شود اصلا درست نیست. یحیی تا اینجا بد نتیجه نگرفته است. فکری که تیمش در صدر جدول است ولی باز هم به او انتقاد می شود. من معتقدم باید از این مربیان نسل جدید حمایت کرد. در حالی که ظرف این 20 سال برگزاری لیگ حرفه ای برخی مربیان در 11، 12 تیم مربیگری کرده اند که این با اصول حرفه ای اصلا همخوانی ندارد. وقتی آرسن ونگر یا فرگوسن بیش از دو دهه در یک تیم می مانند مشخص می کند تدبیری برای این منظور وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان