ماهان شبکه ایرانیان

جراحی ‌های لاغری

جراحی‌های لاغری هم مثل هر جراحی دیگری خطراتی به دنبال دارد

جراحی ‌های لاغری

جراحی‌های لاغری چه خطرات و عوارض ‌جانبی دارد؟

جراحی‌های لاغری هم مثل هر جراحی دیگری خطراتی به دنبال دارد. بعنوان مثال، افراد زیادی که این عمل‌ها را انجام داده‌اند بعد از غذا خوردن دچار درد، استفراغ، حالت‌تهوع، رفلکس اسید معده می‌شوند—مخصوصاً اگر زیاد و سریع غذا بخورند. آنها باید یاد بگیرند که چطور غذا بخورند: مقدارهای بسیار کم‌حجم غذا را انتخاب کنند، غذا را خوب و کامل بجوند و غذا را با فواصل معین در طول روز مصرف کنند. اگر اینکار را نکنند، نه تنها احساس بیماری در آنها ادامه پیدا می‌کند، بلکه ممکن است باز هم وزن اضافه کنند.

سندرم دامپینگ یکی دیگر از مشکلات شایعی است که معمولاً با بای‌پس معده ایجاد می‌شود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که غذاها سریعاً در معده و روده‌ها حرکت کرده و موجب حالت‌تهوع، ضعف، تعرق، دل‌پیچه و استفراغ می‌شود. ازآنجا که خوردن غذاهای پرقند و پرچربی ممکن است این مشکل را وخیم‌تر کند، بیماران باید درمورد انتخاب نوع غذای خود بسیار دقت داشته باشند.

علاوه بر این، افراد کمی ممکن است دچار مشکلات جدی ازجمله موارد زیر ناشی از جراحی لاغری شوند:

•    خونریزی
•    واکنش به بیهوشی
•    عفونت در محل برش جراحی
•    نشت معده یا روده که ممکن است موجب پریتونیت (التهاب صفاق) شود که عفونت مربوط به حفره شکم است
•    ایجاد لخته خون در ریه
•    انسداد روده

و آخرین مطلب اینکه، این نوع جراحی عوارض احساسی نیز به همراه دارد. ایجاد یک رابطه جدید و سالم با غذا می‌تواند برای فرد دشوار باشد مخصوصاً اگر فرد سابقاً برای ایجاد حس آرامش در خود به غذا تکیه داشته باشد.

برخی از فراد دچار بحران هویت می‌شوند و نمی‌توانند با بدن جدیدشان که لاغرتر شده است با دیگران ارتباط برقرار کنند. برخی دیگر تصور می‌کنند که این جراحی برای آنها باید محبوبیت بیشتری بیاورد و زمانیکه می‌فهمند باوجود اندام لاغرترشان باز مشکلات سابق وجود دارد، دلسرد می‌شوند.

جراحی لاغری قرص جادویی نیست. نیاز به تلاش و زحمت زیاد دارد. اما برای نوجوانانی که سلامتشان بخاطر چاقی در خطر است و می‌خواهند برای یک زندگی جدید متعهد شوند، ممکن است این تلاش ارزشش را داشته باشد.

KidsPersia.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان