رابطه طریق رنگ پوست با انواع بیماری ها

یکی از علائم بیماری در افراد تغییر در رنگ و شادابی پوست است؛ در این مطلب به علل تغییر رنگ پوست و نکات درمانی جهت شادابی پوست اشاره شده است.

رابطه طریق رنگ پوست با انواع بیماری ها

به گزارش تسنیم، به طور کلی می‌توان گفت رنگ پوست تابع عملکرد اندام‌های داخلی بدن است و از نگاه طب سنتی تغییر در رنگ پوست می‌تواند علل خارجی و همین طور علت‌های داخلی زیادی داشته باشد.

علل تغیر رنگ پوست

از عوامل خارجی تغییر رنگ پوست می‌توانیم به اثر بعضی مواد غذایی، گرسنگی، بیداری زیاد همچنین اثرات مستقیم باد و آفتاب بر روی پوست اشاره کنیم، اما عوامل داخلی شامل اختلال در اعضای داخلی بدن مانند معده، کبد و طحال است که اشکال در آن‌ها می‌تواند در تغییر رنگ پوست مؤثر باشد.

به عنوان مثال اگر هضم معده ضعیف باشد، تولید اخلاط در بدن روند طبیعی خودش را طی نمی‌کند و رنگ پوست دچار تغییر می‌شود؛ از طرفی هم در صورتی که کبد که وظیفه جدا کردن صفرا و سودا را از خون دارد ضعیف کار کند، این مواد با خون مخلوط خواهند شد و در نتیجه پوست شادابی خودش را از دست می‌دهد.

بیشتربخوانید:

علت زردی و رنگ پریدگی پوست چیست؟

در مشکلات مربوط به کبد یا معده، بد رنگی پوست به سمت زردی یا سبزی است، اما در مورد طحال باید گفت، چون این عضو، محل تجمع و ذخیره سوداست، ضعیف و همینطور بیمار شدن آن پوست بدن را تیره رنگ می‌کند.

حتماً تجربه کرده‌اید وقتی که در زیر آفتاب یا در مقابل باد‌های خیلی سرد یا گرم قرار می‌گیریم، پوست صورت کم‌کم رو به سرخی می‌رود، اما اگر این اتفاق ادامه پیدا کند می‌تواند رنگ پوست را به سمت زردی ببرد.

چند راهکار برای شادابی پوست

در طب سنتی راهکار‌های زیدی برای زیبایی و خوشرنگ شدن پوست توصیه شده است؛ در قدم اول، دلایل خارجی یا داخلی که شادابی پوست را تحت تأثیر قرار داده‌اند را باید شناسایی کرد و بعد از آن پاکسازی بدن، تولید خون صالح و همچنین نشر در تمام بدن بسیار مهم و مؤثر است.

برای تولید خون صالح از خوراکی‌هایی مثل زرده تخم مرغ عسلی، شیر محلی، نخود، انجیر و ماء‌اللحم بیشتر استفاده کنید.

پاچه گوسفندی، زیتون سیاه، انگور شیرین، مغز گردو و خربزه شیرین هم خوراکی‌هایی هستند که به خوشرنگ‌تر شدن و سلامت پوست شما کمک می‌کنند.

بیشتربخوانید:

علائم پوستی ناشی از بیماری‌های کبدی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان