تکمیل ظرفیت کاروان های حج ۹۶ استان ها اعلام شد

ظرفیت کاروان استان های همدان،سیستان و بلوچستان،یزد،خراسان جنوبی،اردبیل، کردستان و لرستان تکمیل و تمامی حجاج واجد شرایط در کاروان ها ثبت نام کردند.

تکمیل ظرفیت کاروان های حج 96 استان ها اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان با آغاز ثبت نام  زائران خانه خدا در کاروان های اعزام به حج تمتع ،ظرفیت کاروان های 7 استان تکمیل و تمامی حجاج واجد شرایط در کاروان ها ثبت نام کردند. 


*ظرفیت کاروان های حج استان همدان تکمیل شد

محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: با توجه به استقبال زائران استان همدان برای نام نویسی در کاروان های حج، ظرفیت کاروان های این استان از روز سه شنبه گذشته تکمیل شده است.

وی افزود: جلسات آموزشی کاروان های حج استان همدان از جمعه 12 خرداد آغاز خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان همدان اعلام کرد: در حج امسال 1800 زائر در قالب 13 کاروان از استان همدان به حج اعزام می شوند.


* تکمیل ظرفیت کاروان های حج 96 استان سیستان و بلوچستان

رضا کیخا مدیر حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان گفت: در حج امسال برای هر یک از شهرهای استان، کاروان مستقلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 2060 زائر استان سیستان و بلوچستان در قالب 15 کاروان مدینه بعد، به حج اعزام خواهند شد.

کیخا قیمت کاروان های حج این استان را حداقل 113 میلیون و 48 هزار ریال و حداکثر 127 میلیون و 788 هزار ریال اعلام کرد.

مدیر حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان استقبال زائران استان برای نام نویسی در کاروان های حج امسال را گسترده و بی نظیر توصیف کرد و از تکمیل ظرفیت کاروان های حج این استان خبر داد.


*سهمیه حج تمتع استان یزد تکمیل شد

 سهمیه 2270 نفری استان یزد در روز چهارشنبه برای اعزام به حج تمتع تکمیل شد و متقاضیان تنها در قالب لیست انتظار در حال ثبت نام هستند.

 زائران استان یزد در قالب 16 کاروان مدینه قبل، به حج اعزام خواهند شد، ومعاینات پزشکی و برنامه آموزشی زائران درحال انجام است.

 گفتنی است ؛حداقل هزینه سفر استان 118.821.000 ریال و حداکثر هزینه سفر 128.648.000 ریال می باشد.


 *ظرفیت کاروان های حج استان خراسان جنوبی تکمیل شد

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی گفت: ظرفیت کاروان های این استان از روز سه شنبه تکمیل شده است ولی هنوز همشهریان عزیز بدنبال اختصاص کاروان‌های جدید هستند، وباتوجه به این شرایط فعلاً لیست انتظاری از این عزیزان تهیه شده تا در صورت اختصاص کاروان جدید بتوانیم در خدمت این زائران گرامی هم باشیم.

وی افزود: اولین جلسه آموزشی کاروان های حج استان از روز گذشته پنج شنبه ١١خرداد آغاز شدو روال معاینات پزشکی زائران عزیز در حال انجام است.

مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی اعلام کرد: در حج امسال ١٦٧٠ زائر در قالب ١٢ کاروان از استان خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می شوند.


*ظرفیت کاروانهای حج اردبیل تکمیل شد

ودود چمن آرایی مدیر حج و زیارت استان اردبیل با بیان اینکه ظرفیت کاروان های حج این استان در روز پنج شنبه تکمیل شده است گفت: امسال ٧٦٥ زائر استان اردبیل در قالب ٦ کاروان به حج اعزام میشوند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان های حج این استان توضیح داد: متقاضیان دارای اولویت تشرف به حج در صورت مراجعه در لیست انتظار ثبت نام می شوند.

چمن آرایی اعلام کرد: کلاس های آموزشی حجاج استان از امروز(جمعه) آغاز می شود.


 *تکمیل ظرفیت کاروان های حج کردستان

هاشم ناظمی جلال  مدیر حج و زیارت استان کردستان با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان های حج این استان گفت: امسال 1645 زائر استان کردستان در قالب 13 کاروان به حج تمتع مشرف می شوند.

 وی با بیان اینکه ظرفیت کاروان های حج کردستان در همان روزهای ابتدایی آغاز ثبت نام تکمیل شد، اعلام کرد: در حال حاضر مشغول ساماندهی امورات دیگر شامل تشکیل جلسات آموزشی و معاینات پزشکی حجاج و سایر موارد هستیم.

*ظرفیت حج تمتع لرستان تکمیل شد

 محمد خسروی مدیر کل حج و زیارت استان لرستان گفت: ظرفیت حج تمتع امسال استان لرستان تکمیل شده و به دلیل استقبال گسترده، یک کاروان دیگر به کاروان‌ها اضافه شده است.

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان گفت: در ابتدا ظرفیت حج امسال یکهزار و 100 نفر بودند که قرار بود در قالب 9 کاروان به حج تمتع اعزام شوند اما به دلیل استقبال گسترده یک کاروان دیگر اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ثبت نام زائران از یکهزار و 100 نفر به یکهزار و 220 نفر افزایش یافته که این افراد در قالب 10 کاروان از 8 مرداد ماه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: از شهرستان بروجرد 270 نفر ثبت نام کرده که امسال اعزام می شوند و 100 نفر دیگر هم در لیست انتظار قرار دارند که در صورت ایجاد شرایط، یک کاروان دیگر هم اضافه خواهد شد.

خسروی گفت: از هفته آینده جلسات، کلاس های آموزشی و معاینات پزشکی برای زائران آغاز خواهد شد و هماهنگی های لازم برای اعزام زائران انجام شده است.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر