پناهگاهی در تایلند که برای سگ های معلول ویلچر می سازد

این ۲۷ سگ که اغلب آن ها قربانی سوانح هستند در پناهگاهی در استان چنبوری تایلند تحت مراقبت پزشکی هستند تا سلامت خود را بازیابند.

پناهگاهی در تایلند که برای سگ های معلول ویلچر می سازد

این 27 سگ که اغلب آن ها قربانی سوانح هستند در پناهگاهی در استان چنبوری تایلند تحت مراقبت پزشکی هستند تا سلامت خود را بازیابند.

وقتی جاده ی سنگلاخی را برای انجام ورزش روزانه شان با ویلچرهای خود طی می کردند سرحال و سرزنده بودند.

کریستوفر چیدیچیمو یکی از مسئولین پناهگاه می گوید: « انگار تقریباً نمی دانند که معلولیتی دارند و اولین باری که آن ها را در ویلچر می گذارید بدون آنکه نیازی به آموزش داشته باشند خود از آن استفاده می کنند.»

این پناهگاه که توسط بنیادی به نام «کسی که سگ ها را نجات می دهد» اداره می شود، توسط فردی سوئدی به راه افتاد که در سال 2002 به چونبوری نقل مکان کرد و به قدری از وضعیت نامناسب شوکه شده بود که شروع به مراقبت از این سگ ها بعد از کار خود کرد.

اما حالا معلوم نیست این پناهگاه در آینده چه سرنوشتی خواهد داشت چرا که همه گیری کرونا باعث کاهش 40 درصدی مبالغ اهدایی به این پناهگاه شده و تعداد بازدیدکنندگان خارجی آن را هم کاهش داده است.

چیدیمو یکی از مسئولین پناهگاه می گوید: «مبالغ اهدایی برای این پناهگاه بسیار مهم اند و داوطلب ها و بازدیدکننده ها هم به یک اندازه اهمیت دارند. چون وقتی به اینجا می آید پیام ما را به گوش دیگران هم می رسانند.»

این پناهگاه روزانه بیشتر از 1،300 دلار را خرج مراقبت از 600 سگ و تغذیه ی 350 سگ دیگر می کند که در خیابان ها زندگی می کنند.

کسانی که داوطلبانه برای این پناهگاه کار می کنند از سگ های فلج و معلول مراقبت می کنند. یکی از کارهایی که برای مراقبت از این سگ ها انجام می شود فیزیوتراپی است. یک پویش ماهانه هم برای عقیم سازی سگ های خیابانی برگزار می شد که کمبود منابع مالی آن را به حال تعلیق درآورده است.

تایلند طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 2017 بیشتر از 800 هزار گربه و سگ خیابانی داشت که پیش بینی می شود این میزان تا سال 2027 به 2 میلیون و ظرف 20 سال آینده به 5 میلیون برسد. مگر آنکه اقداماتی در جهت کنترل جمعیت این حیوانات خیابانی صورت بگیرد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان