بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

پرواز‌های داخلی با ظرفیت کامل انجام می‌شود و صدای مسئولی هم بلند نمی‌شود. ویدئویی در این مورد منتشر شده که بازتاب بسیاری داشته است.

به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از اعتراض مسافران به فروش صد درصدی صندلی‌های پرواز‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انتشار است که با واکنش‌هایی روبه رو شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که یکی از مسافران از شرایط موجود در داخل هواپیما بسیار عصبانی شده و مهمانداران سعی می‌کنند که وی را آرام کنند، اما او به قدری عصبانی است که در جواب مهماندار که او را آقای محترم خطاب می‌کند، می‌گوید: «من محترم نیستم من... وگرنه ما را اینطوری کنار هم نمی‌گذاشتید.»

من محترم نیستم!

در این راستا عصرایران طی یادداشتی به قلم مصطفی داننده نوشته است: ««گاو» این حیوان مفید، همیشه بخشی از گفتگو‌های اجتماعی و حتی دیالوگ‌های سینمایی بوده است. دو دیالوگ معروف سینمای ایران که حسابی ماندگار شده است هم با گاو ارتباط دارد. در سینمایی «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، مردم روستا، گاو مُرده «مش حسن» (با بازی ماندگار عزت الله انتظامی) را به چاه می‌اندازند تا او که همه امید زندگی‌اش این گاو بود، ناراحت نشود.

اهالی به او گفتند که گاوش گریخته است، اما او باور نکرد و حسابی دچار بحران‌های شخصیتی شد و کار به جایی رسید که دیالوگ معروف سینمای ایران از زبان «مش حسن» وقتی در طویله بود شکل گرفت «من مش حسن نیستم، من گاو مش حسنم» در فیلم فروشنده هم اصغر فرهادی، دیالوگ فوق‌العاده‌ای دارد که حتی برخی از مردم در گفتگو‌های روزمره‌شان از آن استفاده می‌کنند.

- دانش‌آموز: آقا اجازه یه آدم چجوری گاو میشه؟

- عماد (شهاب حسینی): به مرور

این‌ها را گفتم تا به جمله‌ای معروف که این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، برسم. دیالوگی که از زبان یک شهروند عادی خارج شد، اما به شدت سینمایی بود و هزاران حرف پشت آن نهفته است. مسافری که در شرایط کرونایی به فروش صد درصدی صندلی‌های پرواز و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعتراض داشت و صدای خود را به مسئولین پرواز رسانده بود، توسط احتمالا سرمهمان‌دار یا خلبان، آقای محترم خطاب می‌شود.

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

مسافر با صدای بلند می‌گوید: «من محترم نیستم من... اگر من... نبودم، اینجوری ما را تو هم نمی‌چپوندید.» خیلی از مسئولین کشور و آن‌هایی که در اداره، شرکت، مدرسه یا همین هواپیما با مردم برخورد دارند، در لفظ شاید محترمانه برخورد کنند، اما رفتار و تصمیم‌هایشان اصلا محترمانه نیست. اگر ما برای شما محترم هستیم باید هوای‌مان را داشته باشید. اینکه تمام صندلی‌های یک پرواز پر می‌شود، یعنی جان مردم برای آن شرکت هواپیمایی هیچ ارزشی ندارد. وقتی در یک اداره دولتی برای انجام کار چند روز معطل می‌شوی، یعنی هیچ ارزشی برای‌شان نداری.

اینکه شما دعوت به استفاده از سایت‌های اینترنتی می‌کنند، اما همیشه با این جمله که کاربر محترم امکان ارائه خدمات وجود ندارد، یعنی وقت ما هیچ ارزشی برای طرف مقابل ندارد. در انتخابات‌های مختلف هم همین حس را به خوبی درک می‌کنیم. تا وقتی رای می‌خواهند ما عزیز دل‌شان می‌شویم. نامزد انتخابات مجلس، حتی در عروسی‌های مردمان یک روستای کوچک و دور افتاده شرکت می‌کند، اما وقتی به کرسی قدرت تکیه می‌زند، حتی جواب سلام آن‌ها را هم نمی‌دهد و دیگر رنگ خاک آن روستا را هم نمی‌بیند. اینکه ما را «گاو» فرض کنید، حسابی اذیت‌مان می‌کند.

به ویژه وقتی برای کار‌های نکرده یا کرده‌تان، بهانه می‌آورید و به شعور مردم توهین می‌کنید. مثلا تصاویر دختران را از کتاب ریاضی حذف کردند و بعد گفتند، «تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و خلوتش کردیم.» لطفا فقط در کلام به ما احترام نگذارید. با رفتار و تصمیم‌های‌تان نشان دهید که ما چقدر برای شما اهمیت داریم. به قول فردوسی عزیز: «دو صَد گُفته، چون نیم کِردار نیست»

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

واکنش کاربران

اما این ماجرا نیز مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «اصلا مگه مهم هست؟ کی اهمیت میده؟»

دیگری نوشت: «بنده هم چند روز پیش بلیط تهیه کرده بودم دقیقا تمام ظرفیت پر بود، ولی نرخ بلیط همان دوران کرونا محاسبه و دریافت گردید واقعا کسی نیست که به این مسائل رسیدگی کند؟»

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «چرا هیچ‌وقت تاکنون برای صندلی‌های ۱۰۰% پر اتوبوس‌های بین شهری کسی اعتراض نکرده؟ در آنجا هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود».

کاربران دیگر نوشته‌اند: «متاسفانه اکثر پرواز‌ها همه جای دنیا همین وضع رو دارند! تنها راهش این هست که سفر نرید!»، «صدای اون آقاهه تو هواپیما که ویدیوش پخش شده همش تو گوشمه: من آقای محترم نیستم!»، «متاسفانه برای بنده هم اتفاق افتاد. درد بدتر اینجاست که هزینه بلیط رو بردن بالا که پروتکل اجرا میشه، ولی عملا رعایت نمیشه با این همه مسافر بعد جالبه که از مردم مدام می‌خواهند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید که فاز چهارم کرونا خطرناک‌تر است»، «قیمت بلیط‌ها فاجعه شده بماند چرا پروتکل بهداشتی رعایت نمیشه».

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

بله، من گاوم، جسارتا تو گاوی، ما گاویم!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان