نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

به تازگی علی رضوانی به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری است. واکنش‌ها به بیماری او اما غافلگیرکننده بوده.

واکنش افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی به موضوعات مختلف قابلیت تحلیل و تفسیر‌های بسیاری دارد، این که چرا مردم برای چهره‌هایی همچون میناوند و انصاریان روز‌ها سوگوار می‌مانند و چرا برای برخی چهره‌ها همدلی نمی‌کنند، مطمئنا دلایل زیادی دارد که باید آسیب‌شناسی شود.

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

در واقع از وقتی که خبر ابتلا به کرونای علی رضوانی، خبرنگار تلویزیونی آمد، برخی از واکنش‌ها کمی متفاوت بوده، به هر حال توقع می‌رود که چنین مردم «همدل» و «همراه» درباره هر کدام از افراد شناخته‌شده «مهر» داشته باشند و حداقل در سطحی از شبکه‌های اجتماعی نگران حال «علی رضوانی» شوند، نه این که نشده‌اند، اما خب رصد فضای مجازی نشان می‌دهد که «برخی» آن حسی که مثلا نسبت به میناوند داشتند را در اینجا ابراز نکرده‌اند.

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

تا حدی طبیعی هم هست، هم میناوند و هم انصاریان چهره‌هایی ملی و خاطره‌ساز بودند که به معنای واقعی کلمه «شادی» آورده‌اند، طبیعتا سطح و اِشِل علی رضوانی در حد و حدود آن‌ها نیست، اما خب یک خبرنگار یا چهره تلویزیونی هم جایگاه قابل توجهی از حیث شهرت دارد و شهرت می‌تواند به محبوبیت منجر شود. کما این که صداوسیما علی‌رغم همه‌ی افت و خیز‌ها هنوز بیننده دارد و بخش خبری بیست و سی دیده می‌شود و قشر‌هایی از جامعه این بخش را دنبال می‌کنند، این که چرا «علی رضوانی» محبوب همه‌ی اقشار نیست و برخی بیشتر و برخی کمتر دوستش دارند، پرسشی‌ست که کارشناسان امور رسانه شاید بهتر بتوانند تحلیل کنند. این مطلب نگاهی به برخی برهه‌های خبرساز «علی رضوانی» دارد.

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

روایت خبرگزاری مهر از بیوگرافی علی رضوانی: «در دانشگاه، علوم ارتباطات خوانده و آن‌قدر به دیوار خانه‌شان مشت کوبیده که بالاخره سر از «کونگ‌فو» در می‌آورد و حتی پایش به تیم ملی باز می‌شود. اما یک روز که خبر ثبت‌نام دوره‌های خبرنگاری و اجرای صداوسیما را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد که از کونگ‌فو دست بکشد »

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

 رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را از باشگاه خبرنگاران شروع کرد و با خبر‌های نیروی انتظامی وارد صدا و سیما شد. برنامه ورزشی «خارج از گود» او در نقد بازیکنان و چهره‌ها وی را به شهرت رساند. گزارش‌هایی علیه علی دایی، امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، کارلوس کیروش، علی کریمی و امیر تتلو چهره‌ای جنجالی از او ساخت.

خودِ رضوانی در توجیه خط مشی «خارج از گود» گفته که: فوتبالیست‌ها هیچ رابطه خوبی با او و خارج از گود ندارند، اما رشته‌های مدال آور و مظلوم خیلی دوستش دارند. دلیل این موضوع هم شاید کاسه صبرشان باشد. «فوتبالیست‌های ما یک اخلاقی دارند. فکر می‌کنند توی رفاقت اصلا نباید از آن‌ها انتقاد کنی. اما اگر شما خارج از گود را ببینید می‌فهمید تابه حال پای همه فدراسیون‌ها به این برنامه بازشده.»

اما رضوانی با ورود به برخی گزارش‌های خبرساز سیاسی و اجتماعی، چهره جدیدی از خودش در میان افکار عمومی ایجاد کرد،

پس از پخش مستند «مظنونین همیشگی» که شامل اعترافات فعالان محیط زیست بازداشتی بود که رامین سید امامی فرزند مرحوم کاووس سید امامی درباره علی رضوانی ادعا‌هایی را مطرح کرد که البته هیچوقت ثابت نشد.

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

این خبرنگار با برنامه گفتگو مجری بخش ۲۰۳۰ بنام بدون تعارف که ابتدا بصورت مشترک با همکارانش می‌گرفت وارد گفتگو با چهره‌هایی سیاسی شد. به دنبال پخش یک گفتگو با روح‌الله زم بار دیگر نام علی رضوانی در شبکه‌های مجازی شنیده می‌شود. این گفتگو به یکی از داغ‌ترین اخبار فضای مجازی تبدیل شد.علی رضوانی در اغلب خبرهایش علیه آمریکا و سیاست‌های اروپا صحبت می‌کند، مرامی که از نظر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با این تصویر در تضاد بوده.

نگرانی برای عدم نگرانیِ مردم نسبت به علی رضوانی!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان