حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در هفته ای که گذشت؛

از تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در ماه مبارک رمضان تا تجهیز ۵۰ درصد مراکز صدور معاینه فنی برای موتور سیکلت ها

خبر تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در ماه مبارک رمضان تا تجهیز ۵۰ درصد مراکز صدور معاینه فنی برای موتور سیکلت ها از مهمترین اخبار حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در هفته گذشته بود.

از تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در ماه مبارک رمضان تا تجهیز 50 درصد مراکز صدور معاینه فنی برای موتور سیکلت هابه گزارشحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛از تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در ماه رمضان تا تجهیز 50 درصد مراکز صدور معاینه فنی برای موتور سیکلت ها از مهمترین اخبار حمل ونقل ترافیک شهر تهران در هفته ای که گذشت،بود.

* تجهیز 50 درصد مراکز صدور معاینه فنی برای موتور سیکلت ها

امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت:در حال حاضر تعداد کمی از خط های مراکز معاینه فنی برای پذیرش موتور سیکلت مجهز هستند از این رو با اجباری شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت ها نیاز به تجهیز مراکز بیشتری جهت پذیرش موتورسیکلت ها داریم. 

وی تصریح کرد: تا پایان تابستان 50 درصد مراکز یعنی در حدود 230 مرکز معاینه فنی تجهیز خواهند شد تا امکان پذیرش موتورسیکلت و صدور معاینه فنی فراهم  شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید پلاک دوم در قسمت جلوی موتور طراحی و نصب کرد که قابلیت قرائت پلاک از سوی دروبین ها فراهم شود.

جعفرپور گفت:سامانه سیمفا برای معاینه فنی موتورسیکلت ها تا سه ماه آینده به مراکز متصل می شود.

* روشن نکردن کولر تاکسی تخلف است

مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه های تاکسیرانی با احتساب روشن بودن کولر در فصل گرما و بخاری در فصل سرما از سوی شورای شهر تعیین می شود.

وی افزود: استفاده نکردن از سیستم های سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصل تخلف محسوب می شود و در سوابق راننده تاکسی 2 نمره منفی لحاظ می شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه اخذ کرایه اضافی از مسافر برای کولر تخلف است، گفت: مسافران می توانند این موارد را به 1888 گزارش کنند تا در اسرع وقت به شکایت مسافران رسیدگی شود و همچنین یک نمره منفی در سابقه کاری وی درج می شود.

ابراهیمی در پایان تأکید کرد:‌ 12 هزار تاکسی با تجهیزات کامل نوسازی شده از این رو بهانه ای برای روشن نبودن کولر پذیرفته نیست.

* ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی در ماه رمضان تغییر کرد

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران از تغییر ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان در ایام ماه رمضان در روزهای جمعه 5 مرکز بیهقی، نیایش، آبشناسان، دماوند و امام رضا(ع) فعال هستند.
روشن نکردن کولر تاکسی تخلف است/تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در ماه رمضان

وی افزود: 16 مرکز معاینه فنی در شهر تهران اقدام به پذیرش وسائل نقلیه به جهت صدور برگه معاینه فنی می کنند که بر این اساس از شنبه تا چهارشنبه 16 مرکز ، روز پنجشنبه 15 مرکز و روز جمعه 5 مرکز معاینه فنی پذیرش دارند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر