ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای راهرو منازل مسکونی

در این مقاله جالب و خواندنی مطالبی را همراه با ایده هایی شیک جهت انتخاب رنگ راهرو با هدف آشنایی شما به قلم و همچنین به تصویر می کشد، تا پایان مطلب همراه آرگا بمانید.

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای راهرو منازل مسکونی

راهروی منزل به نوعی مقدمه و پیش زمینه ای قبل از ورود و ورق زدن صفحه های طراحی منزل است که بیانگر اصل طراحی می باشد؛ که رنگ راهرو سهم زیادی را در این راستا بر دوش می کشد؛ در ادامه به این موضوع پرداخته می شود.

راهروی منزل در بدو ورود شما را می تواند با طراحی زیبا و شیک خود غافلگیر کند و یا به عنوان یکی از مهمترین بخش عای منزل تصویر نامناسبی را از منزل در ذهن شما ترسیم می کند؛ طراحی منزل بر خلاف باور بسیاری از افراد دارای اهمیت زیادی می باشد که در داشتن یک دکوراسیون فوق العاده و مطابق سلیقه ی شما گامی اساسی را بر می دارد؛ پس لازم است در طراحی راهرو و راه پله نهایت توجه و سلیقه را به کار ببرید، تا دکوراسیون راهرو منزل تان حسی از زیبایی و جذابیت را به شما منتقل کند.

آشنایی با اصول انتخاب رنگ راهرو مهمترین بخش منزل

نمونه هایی ایده آل و کاربردی از رنگ دالان

در زمینه ی دکوراسیون یکی از ابزارهای کاربردی، البته تاثیر گذار و زیبا انتخاب رنگ مناسب مطابق با سلیقه ی خود و همچنین چیدمان منزل و شرایطی مانند ابعاد راهرو، و نورگیری آن می باشد؛ لازم به تاکید مجدد است که در انتخاب رنگ راهرو نهایت دقت و توجه را مورد استفاده قرار دهید زیرا نه تنها تاثیر مطلوب بالایی در دیزاین راهرو؛ بلکه در دیزاین همه ی منزل دارد.

نکات کاربردی برای انتخاب رنگ راهرو

آشنایی با اصول انتخاب رنگ راهرو

اصول انتخاب رنگ مناسب برای راهرو

اول اینکه ابعاد راهرو را در نظر بگیرید، قطعا رنگ مناسب دالان های کم عرض و کوچک با راهروهای بزرگ و عریض متفاوت می باشد؛ به این صورت که برای راهروهای کم عرض و باریک باید از رنگ هایی با تن روشن مانند سفید؛ خاکستری، ب‍ژ، کرمی و رنگ هایی مشابه اینها بهره ببرید تا محیط را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد، و اما برای دالان ها و راه پله های تاریک و کم نور بهتر است از رنگ هایی ملایم با طیف رنگی نارنجی و زرد و همچنین خاکستری، طوسی روشن، صورتی چرک روشن استفاده کنید؛ این رنگها ترسیم کننده و شباهت زیادی به نور خورشید دارند که برای طراحی راهروهایی اینچنینی فوق العاده به نظر می رسند. در ادامه باید گفته شود که بکارگیری رنگ سفید جالب نبوده و توصیه نمی شود، باور مناسب بودن رنگ سفید برای راهروهای تاریک و با نور کم اشتباه است؛ به این دلیل که نور طبیعی روز را بازتاب می دهد، اما در دالانی سرد و بدون نور نوری برای بازتاب نداشته و محیط را تاریک تر و کوچکتر نشان می دهد. ایده ی رنگ سفید برای محیط هایی با نورگیری متوسط است که می خواهید فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان دهد.

دیزاین دالان و ورودی خانه با رنگ های گرم و سرد

آشنایی با اصول انتخاب رنگ دالان

و اما هنگام انتخاب رنگ برای راهروهای عریض و نورگیر بهتر است از رنگ هایی دارای تن تیره مانند خاکستری تیره، سبز تیره، آبی و … بهره ببرید. رنگ های گرم و رنگ های سرد هر کدام نقش پررنگ متفاوتی در طراحی منزل دارند که متناسب با سلیقه و آنچه دیزاین می طلبد؛ انتخاب می شود.

 انتخاب رنگ های ایده آل و کاربردی دالان

سایر رنگ های مناسب

رنگ سفید: این رنگ ایده ی جالبی برای دالان های باریک و کم نور می باشد که می توانید با کاربرد انواع اثرهای هنری و تابلوها آن را به تکامل و اوج برسانید.

ایده هایی زیبا و منحصر به فرد از رنگ دالان

رنگ کرمی: رنگ زیبای کرمی یک رنگ خنثی و کلاسیک می باشد که در طیف رنگی میان سفید و بژ قرار می گیرد؛ این رنگ دوست داشتنی می تواند به خوبی فضای گرم و صمیمی را به راهرو شما ببخشد و هماهنگی لازم را با سایر بخش های منزل بوجود می آورد.

انواع نمونه های زیبا و جذاب رنگ دالان

آشنایی با اصول انتخاب رنگ راهرو

آشنایی با برخی موارد و شرایط رنگ دهلیز

رنگ آبی روشن: آبی یکی از رنگ هایی است که آرامش لازم را در محیط بوجود آورده و توجه افراد را به خود جلب نماید؛ آبی در بخش های مختلف منزل کاربرد زیادی دارد.

آشنایی بیشتر با اصول انتخاب رنگ راهرو

آشنایی بیشتر با اصول انتخاب رنگ راهرو

رنگ خاکستری: خاکستری یکی از رنگ هایی است که ایده ی فوق العاده و مناسبی برای راهرو محسوب می شود؛ خاکستری تیره برای راهروهای بزرگ و سرد ایده آل بوده و اما خاکستری روشن رنگ مطلوبی برای راهروهای باریک و کم نور به شمار می رود. این انتخاب دوست داشتنی گرمای خاصی را به محیط می بخشد.

رنگ ماسه ای: این رنگ زیبا و گرم یک ایده ی بینظیر برای دالان به حساب می آید که می تواند با رنگهای خاکستری و سفید ست شود.

 رنگ های مناسب و مطلوب برای دهلیز

مجموعه ای ایده آل و متفاوت از انتخاب رنگ دالان

رنگ مرجانی: مرجانی رنگی دوست داشتنی و پرکاربرد در طراحی امروزه است که به راحتی با هر مکانی سازگار شده و گرما و روشنی به آن می بخشد، علاوه بر کاربرد آن در اتاق نشیمن و اتاق خواب و .. می تواند در دیزاین راهرو نیز به خوبی حضور یافته و بینظیر بودن را سهم راهروی شما نماید.

رنگ سرمه ای: سرمه ای رنگی زیبا، منحصر به فرد است که در بسیاری موارد از جمله دکوراسیون داخلی درخشش به یاد ماندنی داشته است؛ سرمه ای رنگی فوق العاده می باشد که از ویژگی های مناسب و مطلوب رنگ ها را با خود همراه داشته و ایده ی ایده آلی برای دالان محسوب می شود؛ این رنگ اصیل به خصوص برای دالان های باریک و کم نور مانند یک اکسیر جوانی عمل کرده و جذابیت و زیبایی، و لطافت و نور را برای این بخش مهم منزل به ارمغان می آورد.

دوم اینکه به سلیقه و علاقه ی خود توجه کنید؛ به عنوان مثال چنانچه علاقه مند به ایجاد فضایی با احساس و تاثیرگذاری بالایی هستید می توانید از رنگ های گرم مانند سبز متمایل به زرد و همچنین قرمز بهره ببرید. داشتن یک محیط رمانتیک و احساسی همراه با آرامش می توانید از تعدادی رنگ سرد با آبی بهره ببرید.

به کارگیری تعدادی از طیف های گوناگون 1 رنگ همیشه از جذابیت و زیبایی خاصی در زمینه دیزاین و طراحی برخوردار بوده است.

طراحی ورودی و راه پله ی منزل با استفاده از رنگ های زیبا

آشنایی با اصول انتخاب رنگ راهرو

ایده هایی زیبا و متنوع از رنگ دالان

انتخاب رنگ راهرو با توجه به ابعاد منزل

انواع نمونه های فوق العاده از رنگ دهلیز

ایده هایی ایده آل و مطلوب از طراحی ورودی ها با رنگ مناسب

دیزاین ورودی خانه با رنگ صورتی و ترکیب آن با رنگ سفید

آشنایی با اصول انتخاب رنگ راهرو

آشنایی با نکات لازم برای رنگ دالان  مجموعه ای متفاوت و منحصر به فرد از رنگ دالان

نمونه هایی مناسب و ایده آل از رنگ راهرو  انواع نمونه های ایده آل و متفاوت رنگ دالان

نمونه هایی بینظیر و فوق العاده از رنگ سالن و سرسرا

طراحی دالان و ورودی منزل با استفاده از رنگ رنگ سبزروشن مایل به زرد و نورپردازی شیک

ایده هایی خارق العاده از رنگ دالان   ایده هایی خلاقانه و تاثیر گذار از رنگ دالان

آشنایی بیشتر با اصول انتخاب رنگ راهرو

ایده هایی بینظیر از رنگ دالان منزل

دیزاین ورودی خانه و راه پله با ترکیب رنگ ها

ایده هایی زیبا و شیک از رنگ دهلیز  ایده های زیبا و شیکی از رنگ دهلیز

 در این مطلب نکات و ایده های زیبا و کاربردی از رنگ راهرو برای آشنایی شما عزیزان اهل هنر و علاقه مند به مباحث دکوراسیون شرح داده شد؛ امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان