ماهان شبکه ایرانیان

در پی تعلیق عضویت سعید سهیلی از کانون کارگردانان

واکنش رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به تعلیق «سعید سهیلی»

سید ضیاءهاشمی در واکنش به تعلیق کارگردان «گشت ۲» نوشت: وظیفه صنف دفاع تمام قد از اعضاء ومنافع آنهاست، امروز که سرمایه و حاصل تلاش یک فیلمساز به مخاطره افتاده به او حق مطالبه بدهیم.

واکنش رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به تعلیق «سعید سهیلی»

به گزارش سینماپرس،  بعد از نامه شورای مرکزی کانون کارگردانان و تصمیم به تعلیق سعید سهیلی از کانون کارگردانان به دلیل سوزاندن کارت عضویت کانون کارگردانان سیدضیاء هاشمی در نامه ای که در اختیار فارس قرارداد تاکید کرد: اگر بدنه سینما دست در دست و پشتوانه هم نباشند کسی از بیرون از سینما به هواخواهی مان برنمی تابد .

شورای محترم و مرکزی کانون کارگردانان

درود و دوستی

درود و گلایه از سر برادری

با عنایت به این مهم که لزوم تشکل صنف برای پیگیری مطالبات و دفاع از حقوق اعضاء می باشدو کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی اعضاء و حمایت از آنها در بحران ها و شرایط خاص از اصول اصلی و بنیادین مجامع و کانون هاست .حال بدون مقدمه و به دور از حاشیه ها می خواهم ساده وبدون بزرگنمایی مسایل ایجاد شده، سوالاتی را مطرح نمایم که امید است با کمی تامل و تفکر به واقعیتی غیر قابل انکار که امروز شرح حال اکثریت قریب به اتفاق صنوف سینمایی و غیره سینمایی است پی ببریم شاید کمک کند به خود بیاییم و کمی منصف تر عمل کنیم.

از نظر شما دوستان گرامی با اینکه می شد بدون سندیکا فعالیت کرد که خیلی هم میکنند ؛

-چرا صنف شکل گرفت ؟ عضویت در صنف به چه کار آید ؟

- مطالبات صنوف از اعضاء خود چیست ؟

- وظیفه صنف نسبت به اعضاء چیست؟

پاسخ این سوالات را برای خود بگویید و خود قضاوت کنید . زمانی که یکی از کارگردانان باسابقه و خوش نام سینمای ایران بر آشفته می شود و برای حل مشکلی که برای فیلم و سرمایه شخصی اش بوجود آمده، درخواست کمک می کند اتفاقی نمی افتد ! و برای نشان دادن شدت عصبانیّت خود اقدام به سوزاندن کارت صنفی می کند ،به جای عصبانیت متقابل و اعلام بیانیه تهدید و تعلیق ! بیایید کمی به عقب برگردیم ببینیم چه عاملی باعث شده که این عزیز دست به این اقدام زده ؟ ! شاید به زعم او آخرین کاری که می توانسته انجام دهد .

بیایید از ابتدا، عضویت ایشان را در صنف به خاطر آوریم ،ببینیم از روز اول تا امروز برای او چه کرده ایم و چه حقوقی را برایش قائل شده ایم .عضویت چه آورده ای برایش داشته که تعلیق ندارد؟

آیا اگر دیگر عزیزمان آقای اصغر فرهادی و بعد ایشان آقای کیایی و دیگران ...که فیلم در حال اکرانشان به صورت قاچاق به بازار آمد اعتراض می کردند باز هم بیانیه تعلیق روی میز بود ؟!

این دوستان که اصلا درخواست کمک نکردند و پیگری و جلوگیری از این پدیده شوم در هر صورت جزء وظایف صنف است .آیا هیچ نامه و بیانیه ای برای حمایت از اعضاء گرفتار این ماجرا صادره شده ؟! آیا کوچکترین جلسه ای از این بابت تشکیل گردیده و قدمی در جهت کمک برداشته شده است !؟ 

عصبانیت او به عنوان مال باخته  منطق دارد اما عصبانیت صنف از چیست ؟

عزیزان بهتر می دانید و گفته شد وظیفه صنف دفاع تمام قد از اعضاء ومنافع آنهاست ،صنف یعنی امنیت شغلی ! امروز که سرمایه و حاصل تلاش یک فیلمساز به مخاطره افتاده به او حق مطالبه بدهیم، حق عصبانیت بدهیم ، با اقدامی عاجل و شایسته به او آرامش و امنیت خاطر بدهیم ،نه اینکه ما نیز نمک بر زخم او بریزیم و از اقدام فوری خود در جهت تعلیق، خرسند و مسرور باشیم و انفعال صنف را در حمایت وپشتیبانی از او در زمان نیاز اینگونه جبران کنیم !

در طول تمام سالهای عضویت برای سعید سهیلی که امروز او را معلق کرده ایم برایش چه کرده ایم و این تعلیق چه اثری دارد؟ نتیجه اش چیست ؟ جزء مکدر شدن  عضو کانون کارگردانان وایجاد فضای بدون امنیت و بی ثبات برای کارگردانان دیگر.

برادران خوبم حل مشکل را اولویّت قرار دهیم که فرار به جلو همیشه قطع کننده  روابط است

تا دیر نشده باید به دنبال حل مشکل بود و از او دلجویی کرد و تنها این عمل شایسته صنفی است که خالق یک اثر است

فعالیت صنفی دوستی ،صبر و درایت می طلبد نه خشم و نفرت . همیشه باید فکر کرد شاید برای خودمان هم اتفاق بیافتد ، پس با دیگران همان کن که برای خویش می پسندی .

بزرگواران اگر بدنه سینما دست در دست و پشتوانه هم نباشند کسی از بیرون از سینما به هواخواهی مان برنمی تابد .

به امید همراهی و همدلی خانواده بزرگ سینمای ایران.

عزت‌تان مدام

سید ضیاء هاشمی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان