درباره فیس لیفت پژو ۳۰۸ چه می‌دانیم؟

بررسی تصاویر منتشر شده از خودروی پژو ۳۰۸ در سایت شرکت پژو نشان می‌دهد که تغییر اصلی این فیس لیفت در داخل دیده می‌شود

درباره فیس لیفت «پژو 308» چه می‌دانیم؟
فرادید؛ نسل اول پژو 308 نخستین بار در سال 2008 وارد بازار خودرو شد و تا سال 2013 هم تولید آن ادامه یافت. اما شرکت پژو در این سال از نسل دوم خودروی پژو 308 رونمایی کرد.   پس از آن نسل دوم تا سال 2020 ادامه یافت. حالا هم این شرکت فرانسوی قرار است آخرین نسخه از نسل دوم 308 را درسال 2021 به بازار کند.  

به گزارش فرادید، بررسی عکس‌های جاسوسی منتشر شده از پژو 308 جدید در سایت موتور وان «motor 1» نشان می‌دهد که این شرکت قرار است در سال 2021 از نسل سوم پژو 308 رونمایی کند. البته این خبر تاکنون به تایید هیچ یک از مسئولان شرکت پژو نرسیده است. اما متخصصان حوزه خودرو تایید کرده اند که عکس‌های جاسوسی منتشر شده در رسانه‌ها قطعا یک پژو 308 با مشخصات جدید است.

با این حال، شرکت پژو برای سال آینده میلادی قرار است یک 308 فیس لیفت نسل دوم با بیشترین تغییرات نسبت به نسل گذشته به بازار عرضه کند. این نشانگر آن است که شرکت پژو در حال حاضر قصد رونمایی از نسل سوم این مدل را ندارد.  

در فیس لیفت تازه پژو 308 نسبت به نسل پیشین 140 کیلوگرمی وزن خودرو کاهش پیدا کرده که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.  

اما این تمامی تغییرات 308 مدل 2021 نبوده است. فرانسوی‌ها همچنین اقدام به معرفی نسخه‌ای سفارشی و مجهز از این خودرو با پسوند رود تریپ کرده است. 308 رود تریپ بر پایه تریم Allure شکل گرفته و در دو نوع بدنه هاچبک و استیشن عرضه می‌شود.

هر دو مدل دارای تجهیزات استانداردی هستند که بنا به گفته پژو "دعوتی واضح به مسافرت" محسوب می‌شوند. از جمله این تجهیزات و موارد متمایز می‌توان به پکیج عناصر نارنجی سان ست اشاره کرد که با رنگ بدنه آبی جدید بهترین ترکیب را ایجاد می‌کنند.

دیگر بهبود‌های ظاهری این خودرو شامل نشان‌های رود تریپ روی گلگیر‌های جلو، رینگ‌های 16 اینچی متمایز و شیشه‌های تیره‌رنگ می‌باشند.
 
درباره فیس لیفت «پژو 308» چه می‌دانیم؟

تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت پژو 308 

بررسی تصاویر منتشر شده از خودروی پژو 308 در سایت شرکت پژو نشان می‌دهد که تغییر اصلی این فیس لیفت در داخل دیده می‌شود. جایی که صفحه نمایشی کاملاً دیجیتال جای جلوآمپر قدیمی را گرفته است و اطلاعات خودرو و سفر از این صفحه نمایش داده می‌شود. این جلوآمپر دقیقاً همان نسل از جلوآمپری است که در پژو 208 جدید استفاده شده بود و با اضافه شدن سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید «پژو» آخرین تکنولوژی روز کمپانی پژو به 308 فیس لیفت اضافه شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو از گوشی‌های هوشمند پشتیبانی کرده و دارای سیستم ناوبری سه‌بعدی، دستورات صوتی و… می‌باشد.

از دیگر تکنولوژی‌های به‌روز این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت، دوربین دنده‌عقب، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد، هشدار خروج از مسیر، هشدار توجه راننده، تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور و نوربالای خودکار اشاره کرد.

درباره فیس لیفت «پژو 308» چه می‌دانیم؟
ظاهر خانواده 308 تقریباً بدون تغییر باقی مانده و تنها تغییر آن معرفی رنگ آبی ورتیگوی جدید و دو نوع رینگ 16 و 18 اینچی جدید است. آپشن پکیج مشکی فقط برای تریم پرچم‌دار در نظر گرفته شده که با سفارش آن خودرو به تریم کرومی با عناصر مشکی براق در بخش‌هایی همچون جلوپنجره، شیشه‌های جانبی، مه شکن‌ها و… مجهز خواهد شد.


مشخصات فنی و امکانات پژو 308

در قوی‌ترین نسخه این خودرو، نسخه GTi، پیشرانه 1٫6 لیتری توربوشارژ زیر کاپوت قرار گرفته که توان تولید 263 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با جعبه دنده 6 سرعته دستی هماهنگ است و باعث می‌شود این خودرو تنها در 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این خودرو روی سرعت 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در نسخه‌های پایین‌تر موتور 1٫2 لیتری 3 سیلندر را داریم که با خروجی‌های 110 و 130 اسب بخار عرضه می‌شود. قدرت این موتور از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌ها می‌رسد. البته برای این نسخه در ادامه جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته هم عرضه خواهد شد. پیشرانه دیزلی 1٫5 لیتری هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که با خروجی‌های 100 و130 اسب بخار با جعبه دنده 6 سرعته دستی  و 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می‌شود.

پژو 308 فیس لیفت در کامل‌ترین نسخه به امکانات و آپشن‌هایی نظیر چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سنسور باران و نور، سنسور پارک، کروزکنترل هوشمند، دوربین 180 درجه، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص تابلو، سنسور نقطه کور و سیستم تشخیص حواس راننده مجهز است.

در مدل جدید خودرو308 یک صفحه نمایش 9.7 اینچی جایگزین کنسول مرکزی مدل قدیمی شده است که به راننده این امکان را می‌دهد که از طریق آن امور مختلفی نظیر سیستم تهیه هوا، سیستم جهت یابی و سیستم پخش صوت و تصویر را کنترل کند.
 
درباره فیس لیفت «پژو 308» چه می‌دانیم؟

پژو 308 مدل 2021 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

براساس اعلام رسانه‌ها پژو 308 با قیمت پایه 15 هزار پوندی، حدود 3000 پوند از همتای آلمانی خود یعنی "فولکس واگن گلف" ارزان‌تر است و با توجه به تولید 95 گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر پیمایش مسیر، مالکان خودرو می‌توانند از معافیت عوارض جاده‌ای در سطح اتحادیه اروپا استفاده کنند. این میزان تولید کربن دی اکسید در مدل جی تی از این هم کمتر و معادل 82 گرم در هر کیلومتر است.

به صورت کلی و بر حسب مدل‌های مختلف، این خودرو بین 20 هزار 900 پوند تا 30 هزار و 480 پوند قیمت دارد، البته به جز مدل پایه که 15 هزار پوند قیمت دارد.  

از جمله مزایای این خودرو در مقایسه با مدل‌های مشابه این کلاس یعنی گلف و فوکوس، خودروی 308 راحتی و زیبایی ظاهری بیشتری دارد، اما از جمله معایب آن در مقایسه با دو خودروی دیگر می‌توان به قدرت موتور کمتر، استفاده از ویژگی‌های آیرودینامیکی کمتر در طراحی بدنه و همچنین سیستم تعلیق ضعیف‌تر اشاره کرد که می‌تواند در مسیر‌های بین شهری مشکل آفرین باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان