ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت سنندج:

لزوم کمک به افراد نیازمند/ماه رمضان فرصت بخشیده شدن گناه است

سنندج - امام جمعه موقت سنندج بر کمک به افراد نیازمند در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: در این راستا کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارای اجر و پاداش بالایی نزد خداوند متعال است.

لزوم کمک به افراد نیازمند/ماه رمضان فرصت بخشیده شدن گناه است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید محمد سعید حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: کمک به افراد نیازمند در تمامی روزهای سال یکی از نیازهای اصلی و مهم برای ما مسلمانان است و باید این مهم در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یک اقدام خیر و پسندیده مورد توجه ویژه تری قرار گیرد و مردم به انجام آن حساس باشند.

وی با اشاره به برکت بسیار مهم ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به اجرایی کردن آموزه های دینی در ایام این ماه مبارک از سوی مردم، گفت: خداوند این ماه را به عنوان یکی از ارکان دین اسلام به مسلمانان عنایت کرده است و در آموزه های دینی ما آمده است که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بخشیده شدن گناه است و افرادی که عبادت خود را انجام می دهند، خداوند متعال به آنها پاداش می دهد.

امام جمعه موقت سنندج به پاداش های ویژه به مسلمانانی که روز می گیرند اشاره کرد و افزود: خداوند خطاب به مسلمانان می‌فرماید روزه بگیرد و با روزه داری سلامتی روح و جسم خود را تضمین کنید و به همین دلیل لازم است که همه ما به عنوان مسلمان نسبت به روزه گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان حساس باشیم.

وی معالجه وجود و خانه تکانی گناهان را از برکات ماه مبارک رمضان دانست و گفت: بخشی از امت رسول خدا توانایی جسمی و روحی دارند قطعا باید روزه بگیرند، اما بخشی که بیماری مقطعی دارند و یا مسافر هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند قرآن می‌فرماید در بعد از رمضان باید روزه خود را به صورت قضا بگیرند.

ماموستا حسینی یادآور شد: خداوند متعال می فرماید جماعت دیگری وجود دارند که توانایی روزه‌داری در ماه رمضان را به دلیل بیماری لاعلاج و یا کهولت سن ندارند این دسته می‌توانند کفاره روزه خود را بپردازند.

وی بر اجرایی کردن آموزه های دینی در سطح جامعه از سوی مردم به عنوان یکی از ضرورت های اصلی و مهم یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) و اصحاب پیامبر بزرگترین الگو برای انسان‌ها هستند که باید به رفتار آنها اقتدا کنیم و از آن‌ها الگو بگیریم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج، به فعالیت های ستاد مردمی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: در هر کشوری تعدادی زندانی وجود دارد که جرائم غیرعمد مرتکب شده‌اند که نیاز به مساعدت و کمک دارند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و همراهی مردم در خصوص کمک به افراد نیازمند به ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: ستاد دیه زمینه‌ساز آزادسازی این زندانیان دارای جرائم غیرعمد است که با کمک از خیرین زمینه کمک به زندانیان غیرعمد را فراهم می‌سازد.

وی این اقدام را یک کار ارزشمند دانست که از سال 80 در استان کردستان آغاز شده است و عنوان کرد: در 17 ماه جاری نیز در همین راستا مراسمی برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند.

ماموستا حسینی به اقدامات ستاد دیه استان کردستان اشاره کرد و افزود: بنا به اعلام ستاد دیه استان کردستان هم اکنون 277 زندانی دارای جرائم غیرعمد در استان کردستان وجود دارد که آزادسازی این افراد نیاز به کمک خیرین دارد.

وی ضمن تاکید مجدد به اقشار مختلف مردم به ویژه کسانی که دارای توان مالی هستند بر حضور در جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: این دسته از افراد زندانی درجه خطای آن‌ها کمتر بوده و فرزندان آنان چشم‌انتظار آزادی پدران خود هستند بنابراین از مسلمانان سنندجی درخواست داریم که هرکس در حد توانایی خود به این قشر آسیب‌پذیر کمک کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان